۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۱۳۳۳۲
کارگردان سینما:

هنرمند جهادی به خاطر تحویل گرفته شدن اهداف انقلابی خود را تحویل نمی دهد

خبرگزاری رسا ـ طالبی با تأکید بر این که هنرمند جهادی، به خاطر تحویل گرفته شدن، اهداف جهادی و انقلابی خود را تحویل نمی دهد، گفت: اگر می خواهید اثرگذار، راهبر و الگو باشید باید دنیا برایتان حقیر باشد در غیر این صورت، برای کسب هر یک از مظاهر دنیا، یکی از ارزش ها و اصول خود را از دست می دهید.
ابوالقاسم طالبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما 24 تیرماه در چهارمین پاتوق فعالان هنری، ادبی و رسانه ای در محل فرهنگسرای غدیر مشهد در خصوص شاخص های هنرمند جهادی خط شکن گفت: نخستین گام در این مسیر، گذشتن از دنیا و مظاهر آن همچون تشویق، تشویق، تحسین، جایگاه و غیره است زیرا در غیر این صورت و برای کسب هر یک از این مظاهر، انسان یکی از ارزش ها و اصول خود را از دست می دهد.

 

وی با تأکید بر این که هنرمند جهادی، به خاطر تحویل گرفته شدن، اهداف جهادی و انقلابی خود را تحویل نمی دهد، افزود:  خط شکن بودن یعنی گذشتن از همه آنچه انسان را به دنیا وابسته می کند و چشم دوختن به آنچه انسان را با خدا مرتبط می کند.

 

طالبی با بیان این که رفاقت با دنیا و خط شکن بودن با هم سازگار نیست، به هنرمندان انقلابی تأکید کرد: اگر می خواهید فرهیخته، اثرگذار، راهبر و الگو باشید باید دنیا برایتان حقیر باشد تا جلو بروید؛ به فرموده امام خمینی(ره)، عدم علاقه به دنیا انسان را قوی می کند.

 

این کارگردان سینما با بیان این که در مسیر جهاد، خدا همه نداشته ها و کمبودهای انسان را جبران می کند، افزود: بزرگ ترین آفت هنرمند جهادی، از خود متشکر بودن و انتظار تحسین و تکریم داشتن است.

 

وی، قانع نبودن به سطح اطلاعات و دانش خود را از دیگر شاخص های هنرمند جهادی عنوان و تصریح کرد: هنرمند جهادی، همواره در پی شناخت است و در مسیر الگودهی، ابتدا نسبت به یک امر، شناخت پیدا می کند و معتقد می شود، سپس دفاع و ترویج می کند.

 

طالبی، علاقه مند بودن به میهن را سومین شاخص هنرمند جهادی برشمرد و گفت: در غیر این صورت، در دوراهی ها و پارادوکس ها، فرد شیفته سایر کشورها و از خودبیگانه خواهد شد.

 

مدیرمسؤول هفته نامه «سینما ویدئو» با اشاره به اهمیت صبر در مسیر جهاد، ادامه داد: هر چه انسان در جهاد در راه خدا غریب تر باشد خداوند بیشتر او را پشتیبانی می کند؛ درست زمانی که حتی کسانی که حتی خودی ها مانع تراشی می کنند و انسان را تنها می گذارند، درهای امداد الهی گشوده می شود.

 

به آنچه می سازید ایمان داشته باشید تا اثرگذار شوید

 

وی خطاب به هنرمندان جهادی تصریح کرد: غبطه تولیدات پرفروش و آنچنانی را نخورید؛ ببنیید کارتان نزد خدا چقدر ارزش دارد چرا که یک لبخند مولا به اخم همه دنیا به می ارزد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملازمت اعتقاد فیلمساز به یک مسأله و قدرت نفوذ اثر او در آن زمینه، خاطرنشان کرد: برای کار جهادی باید جهادی عمل کرد؛ فردی که نماز نمی خواند هرگز نمی تواند فیلم اثرگذار در زمینه نماز بسازد.

 

طالبی به هنرمندان جهادی توصیه کرد: اگر می خواهید در ایمان، جهان بینی و سبک زندگی مردم اثرگذار باشید باید ابتدا خودتان به آنچه می سازید ایمان داشته باشید؛ البته این اصل تنها زمانی است که فیلمساز بخواهد در مسائل اعتقادی، نوآور و اندیشه ساز باشد وگرنه در زمینه های تجاری و غیره ممکن است اینگونه نباشد.

 

کارگردان «قلاده های طلا» با تأکید بر این که هیچ اثر سینمایی و تلویزیونی غیرایدئولوژیک و غیرسیاسی نیست، یادآور شد: سبک زندگی امریکایی را هالیوود به جهان منتقل کرده است نه پنتاگون.

 

وی در پایان در پاسخ پرسشی مبنی بر ضعف اعتقادی هنرمندان، گفت: مهر رهبر معظم انقلاب در دل بسیاری از هنرمندان هست و اینگونه نیست که هنرمندان به دور از دین و ولایت باشند./930/پ202/ب4

ارسال نظرات