۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۱۳۵۸۲
امام جمعه نجف آباد:

مسأله فرهنگ از مهم ترین موضوعات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به بحث فرهنگ به عنوان مهم ترین بحث جامعه، گفت: از جمله دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب بحث فرهنگ جامعه اسلامی است چنان که بیان کردند انقلاب برای برپا نگاه داشته شدن ارزش های دینی به پیروزی رسیده است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد شب قدر را آغاز و پایان هر سال برای اولیا و مومنان بیان کرد و گفت: کسانی ارزش این شب های قدر را خواهند دانست که اهل عمل به دستورات الهی باشند و هر کس خودش را از این شب ها محروم کند، محروم درگاه الهی خواهد شد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت علی(ع)، وصیت نامه حضرت را منشور کامل زندگی دنیا برشمرد و افزود: در ذیل وصیت نامه حضرت 12 نکته کلیدی بیان شده است که توصیه به تقوا،‌ دوری از دنیاپرستی، دشمنی با ستمگران عالم و دوستی و کمک به مظلومان عالم از مهمترین توصیه ها حضرت است.

 

حجت الاسلام حسناتی وقایع غزه در یک هفته گذشته را نشان از درماندگی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: ظلم و فساد ظالمان عالم به حدی رسیده است که به بهانه های واهی دست به کشتار زنان و کودکان مظلوم می زنند.

 

وی در ادامه افزود: شکست خوردگی دشمنان اسلام در تمام زمینه ها و نقشه ها چون طرح خاورمیانه بزرگ باعث شده است تا آخرین تیرهای ترکش خود را به سوی مردمان مظلوم فلسطین رها کنند که با این کار آبروی رفته خود را در جنگ های 33 روزه باز پس گیرند ولی این بار نیز با یورش نیروهای حماس و مقاومت بار دیگر شکست خوردند.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه خطبه ها مهمترین مسأله کنونی جامعه را بحث فرهنگ دانست و گفت: از جمله دغدغه های سال های اخیر رهبر معظم انقلاب که به ویژه در نشست های اخیر به آن اشاره کرده اند، بحث فرهنگ جامعه اسلامی است که انقلاب برای برپا نگه داشته شدن ارزش های دینی به پیروزی رسید.

 

وی درباره متزلزل شدن پایه های فرهنگ جامعه به ویژه در بحث سبک زندگی اسلامی بیان داشت: بسیاری از مراکز فرهنگی به جای این که دست به ترویج و نشان دادن الگوهای فرهنگی در سبک زندگی اسلامی باشند، خود به دست آویزی برای دشمن تبدیل شده اند و با به نمایش گذاشتن مواردی چون اسراف و زندگی تجملاتی به این دغدغه مهم دامن می زنند.

 

امام جمعه نجف آباد مهمترین عامل در بروز چنین معضلی را دوری از الگوهای غنی اسلامی و گسترش برنامه ها و سریال های ماهواره ای  برشمرد و افزود: اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی دارای چنان الگوهای غنی در تمام زمینه های فردی و اجتماعی است که هیچ نیازی به الگوبرداری از فرهنگ غرب وجود ندارد.

 

وی در ادامه افزود: از میان رفتن عفت و حیا از خانواده ها سبب بروز آسیب هایی چون طلاق های عاطفی و کم رنگ شدن دستورات دینی در جامعه شده است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اهمیت و منزلت کانون خانواده و رابطه همسران با یکدیگر از دیدگاه اسلام گفت: دشمنان چنان بر مبانی دینی ما تسلط پیدا کرده اند، که مودت، رحمت و آرامش را که خداوند هدف ازدواج عنوان کرده است، به مرور در حال از میان بردن آن هستند.

 

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) که محبوب ترین فرد را کسی عنوان کردند که نسبت به همسر خود مهربان باشد، افزود: زمانی که در دین مبین اسلام حتی برای کوچکترین امر نیز دستورات دقیق وارد شده است، شاهد هستیم که حلال خداوند یعنی ازدواج در سراشیبی قرار گرفته است و جوانان به خاطر به وجود آمدن سنت های غلط از آن گریزان هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خطبه های اول نماز جمعه این هفته، درباره جایگاه ورع و اهمیت آن گفت: در روایات معصومان(ع) ورع به عنوان اساس تقوا، ملاک دینداری، ‌ریشه ایمان، و مهمترین سپر در برابر گناهان عنوان شده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضرت علی(ع) در ذیل روایتی، ورع و قهرمانی در برابر گناه، تلاش و جهاد در زندگی، عفت، و ایمان را 4 موردی بیان می کنند که سبب یاری کردن آن حضرت است. /1306/پ201/ب4 

ارسال نظرات