۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۳۷۵۳
حجت الاسلام فرحزاد:

بدزبانی در شأن خانواده‌های ایرانی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد به اهمیت خوش اخلاقی در خانواده­ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بسیاری از خانواده­های ایرانی همسران مراعات روحیات همدیگر نمی‌کنند و با زبان، نیش و کنایه همدیگر را آزار می‌دهند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم در مسجد اعظم قم به تبیین وصیت نامه امیرمؤمنان(ع) پرداخت و گفت: در فرازی از وصیت نامه حضرت علی(ع) آمده است که مبادا در عمل کردن به قرآن کافران از مسلمانان سبقت بگیرند؛ هیچ وقت طالب دنیا نباشید و همیشه مخالف ظلم و مدافع مظلوم باشید.

 

حجت الاسلام فرحزاد گفت: متأسفانه  مصرف آب برق و گاز در کشور بسیار بالا است و چند برابر کشورهای دیگر است و هیچ برنامه‌ای برای کاهش مصرف و صرفه جویی در ایران وجود ندارد.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: سالانه ضایعات نان در کشور 20 میلیون تُن است که به یقین بسیاری از ضایعات نان اسراف است و هر خانواده‌ای باید به اندازه نیازش نان تهیه کند.

 

سخنران مسجد اعظم بیان کرد: در حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) آمده است که مسلمان واقعی کسی است که مردم از دست و زبان آن در امان باشند.

 

وی در ادامه سخنانش به اهمیت خوش اخلاقی در خانواده­ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بسیاری از خانواده­های ایرانی همسران مراعات روحیات همدیگر نمی‌کنند و با زبان، نیش و کنایه همدیگر را آزار می‌دهند.

 

حجت الاسلام فرحزاد به حدیثی امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: زنان ریحانه هستند و با یک مشکل کوچک زود غمگین و افسرده می‌شوند؛ بنابراین نیاز به مراقبت ویژه روحی از سوی همسرشان دارند.

 

وی با بیان که آزار و اذیت کردن حیوانات در مکتب اسلام حرام است، اظهار کرد: در حدیثی از حضرت علی(ع) آمده است که مردم نسبت به بقعه‌ها، درختان، آب و هوای و حیوانات مسؤول هستند و روز قیامت درباره‌شان بازخواست می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان سخنانش تصریح کرد: در روایات به عبادت و شب زنده داری در سومین شب قدر تأکید ویژه‌ای شده و این شب دارای اهمیت ویژه و خاصی است. /998/پ202/س

ارسال نظرات