۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۸۲۶
سلسله مباحث زیارت جامعه کبیره(23)؛

آیت الله موسوی جزایری: خیرخواهی برای مسلمانان شرط قبولی عبادات است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که دین اسلام همواره مورد هجوم دشمنان و کافران بوده است، اظهار داشت: یکی از مصادیق خیر خواهی نسبت به دین خدا عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.
آيت الله موسوي جزايري ، امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و سومین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت «وَمَجَّدْتُمْ کَرَمَهُ وَأَدَمْتُمْ ذِکْرَهُ وَوَکَّدْتُمْ مِیثَاقَهُ وَأَحْکَمْتُمْ عَقْدَ طَاعَتِهِ وَنَصَحْتُمْ لَهُ فِی السِّرِّ وَالْعَلانِیَةِ وَدَعَوْتُمْ إِلَى سَبِیلِهِ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ» اظهار داشت: ائمه اطهار قدرت و توان خود را جهت خدمت در مسیر خداوند به کار گرفتند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: پیامبر اکرم در حدیثی فرمود که «هر کس داشتن پنج خصلت خیرخواهی برای خدا؛ خیرخواهی برای رسول خدا؛ خیرخواهی برای کتاب خدا؛ خیرخواهی برای دین خدا؛ خیرخواهی برای مسلمانان را برای من ضمانت کند، من نیز بهشت را برای او ضمانت می کنم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به عبارت خیرخواهی برای کتاب خدا اظهار داشت: این مطلب پیامبر مربوط به کسانی است که کتاب خدا را تصدیق می کنند و آن را فرا می گیرند و به دیگران آموزش می دهند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که در جامعه اسلامی قرآن نباید غریب بماند، خاطرنشان کرد: از مصادیق خیرخواهی پیرامون قرآن جلوگیری از تحریف این کتاب شریف است.

امام جمعه اهواز با بیان این که تفسیر قرآن از جمله وظایف مسلمان خیرخواه نسبت به قرآن است، گفت این تفسیر باید به صورت صحیح صورت گیرد؛ به گونه ای که از حریم مقدس قرآن دفاع شود.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه تصریح کرد: انسان مؤمن باید در توان خود شبهات مطرح شده علیه قرآن را پاسخگو باشد که این مسأله نیاز به دانش و علم قرآنی دارد.

وی به عبارت نصحیت برای دین خدا اشاره کرد و افزود: دین اسلام همواره مورد هجوم دشمنان و کافران بوده و یکی از مصادیق خیر خواهی نسبت به دین خدا امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که برخی از مسلمانان نسبت به عمل امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی می کنند، گفت: شکستن حرمت دین خدا در ملأ عام مسأله ای بسیار زشت، نکوهش شده و دارای تبعات منفی است.

خیرخواهی برای مسلمانان؛ شرط قبولی عبادات

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به نصحیت امت مسلمان اشاره کرد و افزود: شرط قبولی عبادات مؤمن، خیرخواهی او برای دیگر مسلمانان است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ائمه معصومین هدایتگر مسلمانان بوده اند، گفت: معصومین و پیامبران، جامعه خود را از خطر انحراف و کفر دور می کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان علیه مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: ملت ایران باید در روز قدس وظیفه خود را انجام دهند و با حضور پرشور خود مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات