۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۱۳۹۳۶
نماینده ولی فقیه در کردستان:

مقاومت در برابر دشمن به توسعه اقصادی می‌انجامد/ با تقلید از فرهنگ بیگانه پیشرفت نمی‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در هر کشوری که مقاومت وجود داشته باشد زمینه برای پیشرفت و رشد اقتصادی فراهم می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، شب گذشته در نشست شورای مطالعات راهبردی دفتر نمایندگی ولی فقیه استان که با حضور نخبگان، اساتید دانشگاهی و مسؤولان استانی برگزار شد، بیان کرد: کردستان از نظر نیروی انسانی ماهر، متخصص همچنین توانمندی ها و نعمات خدادادی از جمله استان های غنی کشور است که باید این ظرفیت ها را مدیریت کرد و با تدبیر در جهت توسعه گام برداشت.

 

وی با اشاره به توجه به بخش کشاورزی کردستان، بیان کرد: کردستان به لحاظ کشاورزی دارای استعدادهای ویژه‌ای است که توجه به این بخش با نگاهی برنامه‌ریزی شده زمینه را برای توسعه و رشد استان به لحاظ اقتصادی فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی در خانواده‌ها را امری ضروری دانست و گفت: در هر کشوری که مقاومت وجود داشته باشد زمینه برای پیشرفت و رشد اقتصادی فراهم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این مسأله که هر مشکلی را که در کشور وجود دارد به گردن دشمنان بیاندازیم صحیح نیست، اگرچه دشمن ساکت نمی نشیند و هر روز توطئه های جدید طراحی و اجرا می کند اما همه مشکلات را نباید به پای دشمن نوشت چرا که ما دست بسته نیستیم و می توانیم با کار و تلاش بیشتر، مشکلات کشور را برطرف کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان به شعار سال‌جاری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و ادامه داد: کردستان می‌تواند با جهاد تحول اقتصادی ضمن رونق بخشیدن به بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد و اشتغال جوانان جویای کار در رشد تولید ناخالص ملی نیز تاثیرگذار باشد.

 

نماینده ولی فقیه کردستان با اشاره به اینکه اسلام دین جامع و کاملی است، افزود: در دین مبین اسلام هم بر مادیات و هم بر معنویات تأکید شده و انسان‌ها را برای دست‌یابی به هر دو بعد مادی و معنوی تشویق کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار کرد: زحمات زیادی در استان کردستان در جهت رشد و توسعه کشیده شده که نباید منکر آن شد و امروز اگر مشکلاتی وجود دارد باید با همفکری و تبادل نظر و ارایه راهکار علمی و عملی از سوی اساتید دانشگاهی و نخبگان به مسؤولان اجرایی برطرف کرد.

 

وی گفت: موظف هستیم در برابر سختی ها آستانه تحمل خود را بالا ببریم، در هرجایی که ملت ما مقاومت کرده است آنجا موفق بوده ایم و توانسته ایم پله های ترقی را طی نماییم و از این رو رسیدن به توسعه مستلزم تحمل سختی ها است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان بر حفظ فرهنگ و ارزش های مذهبی و ملی و پایبندی به آن در جهت رسیدن به توسعه و رفع مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: باید با فرهنگ خودمان به رشد و توسعه برسیم زیرا فرهنگ بیگانگان با فطرت ما نا مأنوس است و با آن فرهنگ هرگز به پیشرفت و تعالی نخواهیم رسید./967/پ202/ب4

ارسال نظرات