۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۱۴۱۳۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

مرکز رشد فرهنگ، هنر و رسانه در اصفهان راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به راه اندازی مرکز رشد فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: در این مرکز در حوزه فرهنگی هر ایده ای که منجر به فناوری نرم و سخت شود حمایت می شود.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل اداره کل ارشاد اصفهان، برگزار شد، با اشاره به راه اندازی مرکز رشد فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: در این مرکز در حوزه فرهنگی هر ایده ای که منجر به فناوری نرم و سخت شود حمایت می شود.

 

 

وی گفت: «مرکز رشد فرهنگ، هنر و رسانه» با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای بسط و توسعه فعالیت‌ شرکتهای کوچک و متوسطِ دانش بنیان و هنربنیان در شاخه های مختلف هنری مانند رسانه های دیجیتال، هنرهای تجسمی و مهندسی فرهنگی تأسیس و راه‌اندازی می شود.

 

 

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان یاد آور شد: حمایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری، تجاری سازی و تولید محصولات فرهنگی و رسانه ای و گسترش کلیه فعالیت های مرتبط با کارآفرینی و اقتصاد فرهنگ و هنر و صنایع خلاق از مهم ترین اهداف  همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان  و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد.

 

 

وی تصریح کرد: با ایجاد مرکز رشد  فرهنگ، هنر و رسانه با افراد خلاق و نو آوری مواجه می شویم که ایده های آنان می تواند به یک مدل توسعه فرهنگی، هنری و رسانه تبدیل شود.

 

 

حجت الاسلام قطبی خاطر نشان کرد: گروه هایی که به این مرکز معرفی می شوند پس از پذیرش، مکان مناسب در اختیار آنان قرار می گیرد و سپس تجهیزات مورد نیاز درحد مقدورات به آنان ارایه می شود و آنان موظفند طی شش ماه طرح نامه رسمی خودرا ارایه کنند تا پس از تأیید به عنوان شرکت های دانش بنیان به ثبت برسند.

 

 

وی گفت: معافیت از مالیات، تابعیت از قوانین آزاد تجاری، تخصیص اعتبار متناسب با شرکت از حمایت هایی است که مشمول شرکت های دانش بنیان  می شود و همچنین پس از این که ایده ای قابلیت تبدیل به یک محصول شود و قابلیت تجاری سازی داشته باشد شرکت به تناسب به صنایع بزرگ و یا صنایع کوچک معرفی خواهد شد.

 

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری  شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین حمایت اهالی مطبوعات که نقشی مهم و تأثیر گذار در اطلاع رسانی و معرفی مرکز مرکز رشد فرهنگ، هنر و رسانه  دارند شاهدا اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه در اصفهان باشیم و پس از آن این مراکز در سراسر کشور نیز تأسیس و راه اندازی شود.

 

 

وی افزود: هدف اصلی ما دست یابی به پارک علم و فناوری فرهنگ و هنر است که امیدوارم تأسیس ایمن مرکز مقدمه رسیدن به آن باشد.

 

 

گفتنی است نشست خبری دکتر مهدی کشمیری، رییس مرکز علمی و تحقیقاتی اصفهان و حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات