۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۱۴۱۴۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

جوانی بهترین فرصت برای کسب معنویت و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان با اشاره به این که انسان باید قدر لحظه های زندگی خود را دانسته از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کند، بیان داشت: جوانی بهترین فرصت برای ارتقای معنویت و و تعالی انسان است که باید این نکته را بدانیم که مجدد جوان نخواهیم شد و امکان بازگشت به آن وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري عضو مجلس خبرگان رهبري

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای استانی تبرستان پخش می شود با بیان این که یک ساعت اندیشیدن به اندازه هفتاد سال عبادت است، گفت: فکر کردن مخزن خدا است و باید آن را در جایی مصرف کنیم که بیهوده نبوده و به دنیاگرایی مطلق نباشد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید قدر لحظه های زندگی خود را دانسته از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کند، بیان داشت: جوانی بهترین فرصت برای ارتقای معنویت و و تعالی انسان است که باید این نکته را بدانیم که مجدد جوان نخواهیم شد و امکان بازگشت به آن وجود ندارد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که لحظه های عمر انسان در گذر است که باید خود از آن استفاده کنیم، ادامه داد: در زندگی باید کمک کردن به دیگران را سرلوحه امور خود قرار داده و بخشندگی را به عنوان یکی از امور ارزنده مورد توجه قرار دهیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امروز فرصتی والا برای تقرب به خداوند منان و اعمال والای دینی است، گفت: نکند روزی برسد که پشیمان شویم و در آن زمان دیگر حسرت خوردن سودب ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری، ادامه داد: تا زمانی که امکانات مادی، جوانی اخلاقی داریم باید از آن بهره شایسته ای داشته باشیم و بعد نگوییم این کاش از این فرصتی که داشتم استفاده می کردم.

 

وی با بیان این که  با بیان این که انتقام گرایی و افراط ورزی شدید نباید در امورزندگی ما وجود داشته باشد، گفت: باید یک مقداری روزنه بگذاریم و دوستان خود را به گونه ای دوست بداریم که وقتی دشمن شد سوژه نگیرد و با دشمنان خود هم به گونه ای رفتار کنیم که وقتی دوست شد خجالت زده نباشیم.

 

امام جمعه بهشهر، ادامه داد: انسان باید همیشه مقداری از دریچه را باز بگذارد که در صورت مساعد شدن شرایط روی نگاه کردن همدیگر را داشته باشیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند منان آسمان و زمین را در شش روز آفرید که می خواهد به ما بیاموزد که باید زندگی را براساس مراحل آن پیش ببریم، بیان داشت: خداوند منان روز و شب را در دو روز، آُسمان و منظومه شمسی را در دو روز دیگر و مجموعه کیهان و موجودات را نیز در دو روز دیگر تنظیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری، ادامه داد: در این بحث خداوند منان می خواهد بگوید اگر مقدار فراوانی از چیزی را انسان دارد نباید اسراف کرده که شاید روزی مورد نیاز ما شود.

 

وی با تاکید بر این که ایمان و حرکت در مسیر آن برای انسان رحمت می آورد، گفت: جوانی و سرمایه نباید انسان را مغرور کند و باید بدانیم خداوند منان رب و پروردگار ما است که آسمان و زمین را خلق کرد./950/پ202ب/1 

ارسال نظرات