۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۴۲۶۸
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

جنگ نرم دشمن اعتقادات اصیل دینی را هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز، گفت: شبکه های ماهواره ای، روابط انسانی را به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه مورد هدف قرار داده‌اند.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میکائیل جمال پور، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع روزه‌داران مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان این‌که جنگ نرم دشمنان محدود به زمان و مکان خاصی نیست، اظهار داشت: یکی از مهمترین ابزارهای این جنگ شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی است.


وی با بیان این‌که امروز حدود 90 ماهواره در جهان فعالیت می کند که از این بین 30 تا 35 ماهواره آسمان کشورمان را پوشش می دهد و سه هزار شبکه قابل دسترسی در ایران است، خاطرنشان کرد: تماشای شبکه های ماهواره‌ای امروز تهدیدی برای بنیان خانواده های ایرانی است.


جمال‌پور با بیان این‌که شبکه های ضددینی، ضداخلاقی و مستهجن ماهواره‌ای حریم اعضای خانواده را از بین می برد، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها بدون توجه به آسیب‌های ماهواره و بدون داشتن سواد حداقلی در موضوع رسانه، از این وسیله استفاده می‌کنند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که بسیاری از فیلم ها و سریال های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای برای فرزندان حتی والدین مناسب نیست، گفت: وقتی اعضای یک خانواده به راحتی ساعت‌ها پای تماشای فیلم‌های ماهواره می‌نشینند، جایگاه بسیاری از ارزش‌ها به مرور زمان کم‏رنگ می‌شود.


رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز خرافه‏پرستی، کم‏رنگ شدن اعتقادات و بی‌بند و باری را از آثار استفاده از ماهواره در خانواده ها دانست و افزود: بسیاری از فرزندان خانواده هایی که از برنامه های شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند، به مشکلات شخصیتی و هویتی مبتلا شده اند.


این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با بیان این‌که شبکه های ماهواره ای، روابط انسانی را به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه مورد هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: هرچیزی که انسان مشاهده کند، تبدیل به افکار می شود و افکار تبدیل به رفتار خواهد شد، از این رو بایستی متوجه خطر شبکه های ماهواره ای باشیم.


جمال پور معنویت و اخلاق الهی را ضامن سلامت روحی و روانی جامعه دانست و گفت: باید مواضع و نحوه عملکرد دشمن را رصد و ارزیابی کنیم، تا بتوانیم در عرصه نبرد، گرفتار فتنه های رسانه ای غرب نشویم، باید دانست که جنگ نرم دشمن اعتقادات اصیل دینی را هدف قرار داده است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات