۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۱۴۵۶۲

پیام تسلیت جامعه المصطفی در پی درگذشت آیت‌الله شب زنده‌دار

خبرگزاری رسا ـ جامعه‌المصطفی در پی درگذشت «آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار»، استاد اخلاق و مفسر قرآن، پیام تسلیت صادر کرد.
آرم جامعه المصطفي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه‌المصطفی، جامعه‌المصطفی در پی درگذشت «آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار»، استاد اخلاق و مفسر قرآن، پیام تسلیت صادر کرد.


متن پیام بدین شرح است:

 

قال رسول‌الله(ص): «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء».
با کمال تأسف باخبر شدیم «آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار»، استاد اخلاق و مفسر گران‌قدر قرآن کریم، دار فانی را وداع گفت.


ایشان سال‌ها در محضر استادانی مانند آیات عظام «گلپایگانی»، «اراکی»، امام خمینی(ره)، «علامه طباطبایی»، «بهجت»، «حائری»، «حق‌شناس» و بسیاری دیگر از بزرگان به کسب علوم حوزوی اهتمام ورزید و نزدیک به چهل سال، دروس علوم اسلامی را در حوزه علمیه قم تدریس کرد.


از آثار وی می‌توان به تقریرات دروس خارج فقه و اصول امام خمینی(ره)، حواشی بر تفاسیر مجمع‌البیان و المیزان، شرح دعای مکارم‌الاخلاق، مجموعه یادداشت‌های مدون شده درباره مسئله امامت و مقالات متعدد در موضوعات اخبار غیبی و علوم دیگر قرآن، معاد و قیامت، آینده دنیا و... (چاپ‌شده در مجله مکتب اسلام، مکتب تشیع، معارف جعفری) اشاره نمود.


تفسیر قرآن و ترویج اخلاق اسلامی،‌ از دیگر زمینه‌های فعالیتی مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دار بود.


جامعه‌المصطفی فقدان این عالم ربانی را به حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، استادان، طلاب و فضلای حوزه علمیه و ملت شریف ایران تسلیت گفته، علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه ایزدمنان خواستار است و از حضرت باری‌تعالی، صبر جزیل برای بازماندگان طلب می‌کند.


جامعه‌المصطفی‌العالمیه
4/5/93

/993/د101/س

ارسال نظرات