۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۱۴۷۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

روز عید سعید فطر آیینه اتحاد شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام حسینی آملی روز عید سعید فطر را آیینه اتحاد مردم جهان دانست و گفت: شیعه و سنی همه اهل توحید و قرآن هستند و اگر می‏خواهند به رضایت الهی راه پیدا کنند باید دست در دست هم بدهند و با وحدت کلمه مشکلات جامعه اسلامی را حل کنند.
عيد فطر

حجت‏الاسلام سید علی حسینی آملی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اهمیت اجتماع مسلمانان در روز عید سعید فطر گفت: امام علی(ع) در خطبه‏ای از نهج‏البلاغه که در روز عید فطر ایراد فرمودند روز عید فطر را روزی عظیم و با شکوه همراه با خضوع در مقابل خداوند متعال معرفی می‏کنند و از عظمت این روز همین بس که این عید مبارک را به روز قیامت و اجتماع مسلمانان را به روز محشر تشبیه می‏کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از اعمال مؤکد روز عید سعید فطر زیارت امام حسین(ع) است خاطر نشان کرد: اگر به زندگی سراسر تسلیم و اخلاص امام حسین(ع) توجه کنیم و در اوج آن داستان روز عاشورا را دقیق شویم خواهیم فهمید که زندگی به سبک اسلامی و دینی همان زندگی به سبک سید‏الشهدا(ع) است و زندگی که در آن مال و جان را برای خدا کنار بگذاری یا در آن به تربیت جوانی همچون علی اکبر(ع) بپردازی آن زندگی سراسر دینی است از این رو ما هم باید در کسب رزق حلال و تربیت خوب فرزندان پا جای پای این امام بزرگوار قرار دهیم.

 

حجت‏الاسلام حسینی با انتقاد از ادعای حقوق بشر از طرف مستکبران جهان ابراز داشت: مستکبران جهان ادعای حقوق بشر می‏کنند ولی نه بشر را شناخته‏اند و نه حقوق آن را، آنها به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه را حقوق بشر می‏دانند ولی حقوق بشر واقعی فقط در اسلام و در سایه قرآن رعایت می‏شود.

 

این استاد حوزه روز عید فطر را روز اجتماع مردمی توصیف کرد و اظهار داشت: روز عید سعید فطر روزی است که مردم مسلمان جهان با بزرگداشت آن با مردم فقیر و مستضعف جامعه هم درد می‏شوند و با کمک‏های انسان دوستانه و پرداخت زکات فطره فقرایی را که حتی از پرداخت هزینه داروی بیماری کودک خود ناتوانند یاری می‏رسانند.

 

وی روز عید سعید فطر را آیینه اتحاد مردم جهان دانست و گفت: شیعه و سنی همه اهل توحید و قرآن هستند و اگر می‏خواهند به رضایت الهی راه پیدا کنند باید دست در دست هم بدهند و با وحدت کلمه مشکلات جامعه اسلامی را حل کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیات قرآن مجید و فراز‏هایی از دعای نماز عید سعید فطر تأکید کرد: قرآن کریم هدایت الهی را مختص به متقین می‏داند و پیامبر اکرم(ص) در زمان خود به دنبال افراد متقی می‏گشتند تا بتوانند با تلاوت آیات قرآن مزه هدایت را به آنها بچشانند، اکنون در روز عید فطر صدها هزار انسان متقی اجتماع می‏کنند تا از هدایت الهی و قرآنی سرشار شوند و به همین علت این روز ماییه عزت و شرف پیامبر اعظم(ص) معرفی شده است.

 

وی در پایان گفت: مسلمانان جهان بدانند که این روز مایه شرف اسلام و پیامبر عظیم‏الشان(ص) است و با حضور با شکوه خود در صف‏های نماز عید سعید فطر اقتدار اسلام را به جهانیان ثابت کنند./1329/302/ع

ارسال نظرات