۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۱۴۷۵۷
استاد حوزه علمیه قم:

عید فطر روز شکوه اسلام از نظر سیاسی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام حاتمی با اشاره به آثار اجتماعی عید سعید فطر گفت: حل مشکلات اجتماعی، سیاسی، و اقتصادی مردم در این روز از سوی اسلام پیش‏بینی شده است و آموزه‏های دینی این روز را روز شکوه اسلام از حیث سیاسی و اجتماعی است.
نماز عيد سعيد فطر

حجت‏الاسلام محمد‏رضا حاتمی استاد حوزه علمیه قم در گفت‏وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا درباره اهمیت و جایگاه والای روز عید سعید فطر در جهان اسلام گفت: در آموزه‏های دینی روزی که در آن مشکلی از مشکلات جامعه اسلامی رفع می‏شود یا موفقیتی برای آن حاصل می‏شود عید نامیده شده است و هیچ موفقیت یا پیروزی بالاتر از پاک شدن یک امت از گناه و شروع دوباره یک زندگی اسلامی نیست.

 

وی با اشاره به آیات 14و 15 سوره اعلی افزود: در بعضی تفاسیر این آیات مربوط به روز عید فطر معرفی شده است که این آیات اشاره به تزکیه نفس و شتاب به سمت رضایت الهی است و ما که در ماه رمضان تمرین تزکیه نفس کرده‏ایم در این روز مبارک پاداش خود را از خداوند دریافت می‏کنیم.

 

این استاد حوزه با اشاره به روایاتی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درباره روز عید سعید فطر خاطر نشان کرد: اهمیت روز عید سعید فطر در زبان روایات بسیار زیاد است تا جایی که این روز را به روز قیامت تشبیه می‏کنند و کمترین چیزی که در این روز به هر مؤمن روزه دار داده می‏شود بخشش الهی است.

 

حجت‏الاسلام حاتمی با اشاره به آثار اجتماعی عید سعید فطر افزود: حل مشکلات اجتماعی، سیاسی، و اقتصادی مردم در این روز از سوی اسلام پیش‏بینی شده است و آموزه‏های دینی این روز را روز شکوه اسلام از حیث سیاسی و اجتماعی است.

 

وی با توجه به اتحاد دنیای کفر علیه اسلام و مسلمین اظهار داشت: وقتی کشور‏های کفر و مستکبرین جهان برای از بین بردن اسلام و خدشه دار کردن چهره اسلام متحد و هم‏عقیده شده‏اند ما مسلمانان هم باید به خود بیاییم و شیعه و سنی برادرانه با اتحاد خود علیه کفر و دنیای آنها بایستند.

 

این استاد حوزه در ادامه افزود: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی به دست افرادی اداره می‏شوند که هیچ تعصب دینی ندارند و از اسلام جز دنیای آن چیزی نمی‏خواهند اما ملتها که قلبشان برای اسلام می‏تپد با هم متحدند و اگر بیداری و آگاهی نسبت به سران خائن خود در آنها اتفاق بیافتد اتحاد بین مسلمانان از عادی‏ترین مسائل جامعه اسلامی خواهد بود.

 

حجت‏الاسلام حاتمی در پایان خطاب به همه مسلمانان جهان تأکید کرد:امید است که همه مردم مسلمان ایران و جهان با حضور یکپارچه، متحدانه و با شکوه خود صف‏های نماز سیاسی عبادی فطر را پر کنند و لرزه بر اندام مستکبران جهان بیاندازند./1329/302/ع

ارسال نظرات