۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۱۵۳۳۲
نماینده ولی‌فقیه در ستاد سازمان بسیج تشریح کرد:

دلیل قتل عام مردم غزه از سوی رژیم کودک کش/ اهداف اصلی گروهک تکفیری‌ داعش

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد سازمان بسیج مستضعفین گفت: سلاح مقاومت مبارزه با استکبار به پیروی از انقلاب اسلامی ایران است و همین مسأله موجب نگرانی دشمنان و مستکبران عالم شده است.
حجت الاسلام علي اکبر داراب کلايي مسؤول حوزه نمايندگي ولي فقيه در ستاد سازمان بسيج مستضعفين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر داراب کلایی مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد سازمان بسیج مستضعفین و استاد حوزه و دانشگاه در خصوص جایگاه انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان با ملت ایران در جهان و تحولات اخیر در جهان اسلام، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب و پایان جنگ نوع روش دشمنان در مقابل ایران تغییر کرد و قطعا این تغییرات بر اساس مستنداتی که در تاریخ وجود دارد، به دلیل این است که اهداف آن ها در انقلاب اسلامی پیاده و اجرایی نشد.

 

وی افزود: انقلاب ما خاری در چشم دشمنان ملت عزیز ایران به ویژه استکبار جهانی است. دشمنان ما نتوانستند منافع خودشان را محقق کنند و در نتیجه از کشور و انقلاب ما کینه و نفرت به دل گرفتند. به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت تقریبا به همه ملت های آزادی خواه و جنبش های مقاومت رسیده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تعابیر مختلف از فرهنگ مقاومت ادامه داد: فرهنگ مقاومت مبارزه با ظلم و خوی استکباری است که در حال حاضر یکی از مصادیق این ظالمان مستکبر رژیم صهیونیستی است؛ صهیونیست ها انسان های خون خواری هستند که جز به منافع خودشان به چیز دیگر فکر نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا یک جمعیت زیر دو میلیلون نفری مدام در محاصره و بمباران قرار می‌گیرند؟ بهترین و عمده­ترین دلیل برای پاسخ به این سؤال فرهنگ مقاومت و مبارزه با دشمن و ایستادگی در برابر ظلم است که روز به روز مردم غزه و فلسطین را در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل مقاوم تر می‌کند و این در حالی است که رژیم کودک­کش صهیونیستی حتی از کشته شدن یک نفر از خودشان هم واهمه دارد.

 

خداوند متعال در آیات 5 الی 7 در سوره جمعه صفات قوم یهود را مطرح می‌کند ولی در مقام عمل رژیم صهیونیستی نه تنها پایبندی به اصول یهود هم ندارد بلکه به منظور دست یابی به منافعش حتی اصول برخی دستورات دینش را نیز نادیده می‌گیرد.

 

حجت الاسلام داراب کلایی، فت: سلاح مقاومت مبارزه با استکبار به پیروی از انقلاب اسلامی ایران است و همین مسأله موجب نگرانی دشمنان و مستکبران عالم شده است.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ستاد سازمان بسیج مستضعفین، همچنین در خصوص نقش جمهوری اسلامی در انتقال فرهنگ مقاومت اذعان داشت: مقاومت مولود انقلاب اسلامی است. ایران هیچ دخل و تصرفی در هیچ سرزمینی ندارد ولی یک ایدئولوژی به دنیا به ویژه به ملت های مسلمان معرفی کرد؛ این ایدئولوژی فرهنگ آزاد زیستن در غالب یک مکتب ارزشی همراه با جمهوریت و اسلامیت است.

 

وی خاطرنشان کرد: نه تنها مردم غزه و فلسطین بلکه بسیاری از ملت­های آزادی بخش در حال حاضر از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو استفاده می‌کنند.

 

این استاد دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات داعش و اهداف پشت پرده این گروهک تروریستی، اظهار داشت: یکی از اهداف داعش منحرف کردن نگاه و توجه جامعه بین­المللی است؛ داعش معتقد است این اعتراضات و کشتار در سوریه و عراق بنا به خواست مردم رخ می دهد در صورتی که به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد.

 

دومین هدف داعش استفاده کردن ابزاری از عناصر اسلام است. این کشتارهای بی­سابقه و سربریدن­ها همگی تاکید بر این مطلب دارد چرا که سران داعش با شست شوی مغزی و القای یک­سری مسایل پوچ به برخی جاهلان در دین در صدد دست یابی به اهداف پلیدشان را دارند؛ داعش از ابزار اسلام علیه اسلام و با هدف از بین بردن آن به شدت در حال فعالیت است و لذا باید بسیار هوشیار بود.

 

این مقام مسؤول در بسیج اضافه کرد: عربستان بالاترین ادوات نظامی و مالی را در اختیار سازمان­های جاسوسی و تروریستی قرار داد ولی اگر در خود عربستان کوچکترین اعتراضی باشد دولت مردان به شدت سرکوب می‌کنند و لذا اگر در سوریه اعتراضی از سوی مردم هم وجود داشته باشد نیاز به واردکردن نیرو و تروریست و دخالت در امور کشور ها نیست و خود آن کشورها می‌بایست مشکلاتشان را حل کنند.

 

حجت الاسلام علی اکبر داراب کلایی در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش بسیج و اقداماتی که در راستای بصیرت افزایی صورت گرفته، عنوان کرد: بسیج در واقع یک فرهنگ ارزشی است. بسیج مرز ندارد و تنها در بعد سیاسی و نظامی نیست.

 

وی تاکید کرد: کار بسیج دفاع از ارزش ها و مقابله با هرچیزی است که در مقابل ارزش ها قرار می گیرد؛ بسیج در جریان فتنه 18 تیر و 8 جانانه از ارزش‌ها دفاع کرد و برای برخی عوام وخ واصی که در تشخیص حق و باطل مانده بودند معیار و میزان مشخص کرد تا غبارها از بین رفته و حقیقت برای همگان مسجل شود.

 

این مقام مسؤول در سازمان بسیج ادامه داد: بسیج در طول فتنه‌ها از ارزش‌های انقلاب و خون شهدا دفاع کرده و خواهد کرد و به حق این وظیفه و فلسفه وجودی بسیج است. بزرگترین امتیاز بسیج در حوادث فتنه این بود که دید آحاد مردم نسبت به بسیج شفاف‌تر و امیدوارانه تر شد.

 

حجت الاسلام داراب کلایی تاکید کرد: اگر بسیج در جریانات فتنه درست به وظیفه خودش عمل نمی‌کرد معلوم نبود که سرانجام کار به کجا می‌رسید. ما از تمام ظرفیت‌ها و اقشار مختلف بسیج برای حراست و پاسداری نظام استفاده کرده و خواهیم کرد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: ترفندهای دشمن نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده ولی به جرأت می‌توان گفت اگر دوباره فتنه­ای رخ دهد بسیج به مرتب قدرتمندتر از قبل عمل خواهد کرد./998/د101/ب4

ارسال نظرات