۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۱۵۵۰۴
سخنران حرم رضوی:

عبادت برخی انسان‌ها سبب گمراهیشان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این که هر عبادتی انسان را به مقام عبودیت نمی رساند، گفت: هر عبادتی نافع نیست؛ عبادت برخی انسان ها، آن ها را به گمراهی می کشاند که عبادات فرقه وهابیت از این دسته است.
عبادت روح زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام میثم علی پناه، امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به تبیین و تشریح وی‍ژگی های عبادالرحمن در قرآن کریم پرداخت و گفت: عباد الرحمن انسان هایی منفعل نیستند، بلکه گره از مشکلات دیگران باز می کنند.

 

وی گفت: اگر وی‍‍‍ژگی های عباد الرحمن در افراد ظاهر شود، نشان از آن است که انسان در مسیر حق و بندگی قرار دارد؛ چرا که عبادت عباد الرحمن، آن ها را به مقام عبودیت واصل کرده است.

 

حجت الاسلام علی پناه با اشاره به این که هر عبادتی انسان را به مقام عبودیت نمی رساند، ابراز کرد: هر عبادتی نافع نیست. عبادت برخی انسان ها، آن ها را به گمراهی می کشاند، عبادات فرقه وهابیت بدین گونه است؛ چرا که عبادت آن ها جز دوری از خداوند نصیبی برای آن ها ندارد.

 

سخنران حرم رضوی با اشاره به آیه وَ الذینَ اِذَا اَنفقوا لَم یُسرِفُوا وَ لَم یَقتروا وَ کَان بَین ذلک قِواما، و آنان که وقتی انفاق می کنند نه از حدّ می گذرند و نه تنگ می گیرند و (انفاقشان) میان این دو و در حدّ اعتدال است.»، اظهار کرد: توجه به ضعفا و گرفتاران، از جمله صفات مهم عبادالرحمن که در چندین آیه قرآن بدان اشاره شده است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه 107 سوره آل عمران ابراز کرد: روز قیامت، روز تبلی السرائر است؛ چرا که حقیقت باطنی افراد روشن می شود، باطن م‍‍ؤمن، نور است و این نور در عالم دنیا مخفی است، اما در قیامت این نور پدیدار می شود.

 

وی گفت: عباد الرحمن انسان هایی منفعل نیستند، بلکه مشکلات دیگران برای آن ها مهم است و از آن گره گشایی می کنند. هر مالی و هر دستی لایق انفاق کردن نیست، انفاق کردن توفیقی از جانب خداوند است که به هر کسی داده نمی شود. خداوند به این واسطه می خواهد تا بنده به این فیض الهی نائل شود.

 

حجت الاسلام علی پناه گفت: انفاق کردن در دنیا و آخرت آثار دارد، تمام آثار انفاق کردن در دنیا بروز نمی کند، چرا که ظرف دنیا بخاطر محدویتی که دارد، این توان را ندارد. اما آثار انفاق همزمان با ورود به عالم قبر نمایان شده و باعث نجات مؤمن از سختی های عالم برزخ می شود.

 

سخنران حرم رضوی با اشاره به این که عملی با فضیلت تر از انفاق کردن نیست، گفت: تمام امور مستحبات برابری می کند با انفاق کردن در راه خدا. خداوند جبّار است، یعنی جبران کننده، از این رو اگر انسان مؤمن مالی را در راه خدا انفاق کند، خداوند برای او جبران می کند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات