۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۱۵۶۰۸
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان:

خبرنگاران با تیغ بران قلم پا به عرصه جنگ نرم دشمن نهاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان گفت: روز خبرنگار فرصتی مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که با تیغ بران قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند و پا به کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده اند.
روز خبرنگار

یوناتن بت کلیا، دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقایق، پرچم مقدس اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.

 

وی افزود: این روز فرصتی گران بها برای پاسداشت مقام شامخ انسان های فرهیخته ای همچون شهید محمود صارمی، شهید رهبر و دیگران که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم جانان کردند است.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ادامه داد: این روز فرصتی مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که با تیغ بران قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند و پا به کار زار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده اند.

 

وی در ادامه به وظایف و اصول راهبردی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: تعهد، بصیرت، روشنگری، بیان حقایق، انتقاد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی بخشی از آرمان های شهیدان والامقام عرصه اطلاع رسانی است که میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای قشر فرهنگ ساز  و خدوم  اصحاب رسانه بر جای نهاده اند تا با در نظرگرفتن ارزش های این فرهنگ غنی رسالت خویش را به نحو مطلوب تحقق بخشند.

 

یوناتن بت کلیا با بیان این که خبرنگاران برای شکل گیری وحدت کلمه در کشورمان نقش کلیدی بر عهده دارند، اضافه کرد: همه پیشرفت های رخ داده در سایه همدلی ملت به دست آمده است.

 

وی خاطر نشان کرد: رسانه های صوتی، تصویری و مکتوب بایدب اطلاعات مردم را در مورد تحولات مختلف افزایش دهند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به تحولات رخ داده در جهان و منطقه به همدلی و وحدت کلمه بیشتر از هر موضوع دیگر نیاز داریم و خبرنگاران بازوهای محکمی در این راستا برای مردم و دولت محسوب می شوند.

 

وی با بیان این که تاکنون هیچ یک از رسانه ها بر طبل تفرقه و تبعیض نکوبیده اند، گفت: اقلیت های دینی مانند اکثریت ملت ایران از خدمات مختلف اعم از آموزشی، تحصیلی، اشتغال و ... بهره مند هستند و خبرنگاران باید این برابری و برادری کشور را در جهان رسانه ای کنند.

 

یوناتن بت کلیا افزود: رسانه های مغرض بیگانه همواره کم اهمیت ترین رویدادهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما را رصد می کنند.

 

وی با بیان این که کشورهای غربی به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق کشور ما، بزرگ نمایی مشکلات مختلف از جمله بیکاری و ... هستند، ادامه داد: در کنار این حرکات مغرضانه پیشرفت ها و رویدادهای مثبت و سازنده را پنهان می کنند.

 

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان اضافه کرد: رسانه های دلسوز داخلی باید در راستای خنثی کردن توطئه ها و دسیسه چینی رسانه های اروپایی گام بردارند چرا که داشتن رویکرد شفاف سازی، انعکاس اخبار مطابق با واقعیت قدرت عمل و ابتکار را از رسانه دشمن سلب می کند./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات