۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۱۵۶۸۹
نماینده مجلس شورای اسلامی:

رسالت اصلی خبرنگار توجه دادن جامعه به سوی امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر در فضای جامعه شیعی کسی اسم خود را خبرنگار گذاشت و وظیفه اصلی خود را که توجه دادن دیگران به امام زمان(عج) است، به انجام نرساند، رسالت خود را عملی نکرده است.
حجت الاسلام بحريني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام بحرینی روز گذشته در مراسم دعای ندبه که به همت بسیج رسانه استان خراسان رضوی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در جبل‌النور مشهد برگزار شد، با بیان این‌که امروز اصحاب رسانه به برچسب بسیجی گرد هم جمع شده‌اند، گفت: اصحاب رسانه اجتماع کردند تا یاد همکار، هم‌رزم و هم جبهه شهیدشان را گرامی بدارند.

 

وی، به بیان غفلت مسلمانان در خصوص امام زمان(ع) پرداخت و عنوان داشت: در اواخر دعای ندبه می‌خوانیم «خدایا کاری کن که امام زمان (ع) از ما راضی باشد»؛ گاهی از این واقعیت غفلت می‌کنیم که امام زمان(عج) رضایت و معصیت استقلالی ندارند بلکه هر چیز و هر کاری که رضایت خدا را به دنبال داشته باشد، رضایت امام زمان(ع) را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که ائمه(ع)، وجه الله هستند، ادامه داد: بعضی از جمع‌های ما شیعیان از این واقعیت غفلت می‌کنند و جلساتی برای توجه به امام زمان به‌طور مستقل تشکیل می‌دهند اما باید دقت داشت که امام زمان(ع) مورد توجه ما است به این دلیل که معبر و طریق رسیدن ما به خداست.

 

توحید عملی، فقر شدید جامعه ما

 

وی بابیان این‌که اگر وهابیان ما را به شرک متهم می‌کنند به این دلیل است که بعضاً خودمان این امر را به نمایش می‌گذاریم، اظهار داشت: اعتقاد به این باور که بزرگ‌ترین قدرت‌ها، بزرگ‌ترین مراکز علمی و معتبرترین مراکز اقتصادی و مالی هیچ هستند و تنها خدا اصل است، همان توحید عملی است که متأسفانه فقر شدید جامعه ماست.

 

حجت‌الاسلام بحرینی با یادآوری این نکته که ما در عرصه تصمیم‌گیری‌های سیاسی و زندگی شخصی خود از این واقعیت غفلت می‌کنیم، ادامه داد: همه ما در این مسیر دو وظیفه به عهده‌داریم که نخستین آن، توجه به امام زمان(عج) است.

 

وی افزود: افزون بر توجه خود به امام زمان(عج)، دومین وظیفه ما در توجه دادن دیگران به امام زمان(ع) است.

 

توجه دادن به امام زمان(ع)، رسالت اصلی خبرنگار

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به خبرنگاران، گفت: رسالت خبرنگار از این زاویه اهمیت دارد که اگر در فضای جامعه شیعی کسی اسم خود را خبرنگار گذاشت و وظیفه اصلی خود را که توجه دادن دیگران به امام زمان(ع) را به انجام نرساند، رسالت خود را عملی نکرده است.

 

وی یادآور شد: یک خبرنگار بسیجی باید با دیگر خبرنگاران متفاوت باشد و باید این نکته را هم اضافه کرد، خبرنگاری که خاستگاهش مشهد مقدس است باید با سایر خبرنگاران متفاوت باشد و اگر این خبرنگار، رضوی و بسیجی عمل کرد، موجه امام زمان(ع) می‌شود./9315/پ203/ب4

ارسال نظرات