۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۱۵۷۴۷
استاندار قم در مراسم تکریم از خبرنگاران:

اقدام شهرداری تهران به حق بود/ رسانه شمشیر دو لبه است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام صالحی منش گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیای امروز حداقل در مسأله ارتباطات به یک دهکده جهانی تبدیل شده است که ما بخشی از این جهان هستیم؛ مگر می‌توانیم کاری را انجام دهیم و دنیا نفهمد و موضع نگیرد.
حجت‌الاسلام صالحي منش استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش، استاندار قم در مراسم تکریم از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان که امروز در سالن معصومیه استانداری برگزار شد، با تأکید بر حل مشکلات مالی و رفاهی خبرنگاران گفت: مسلما دولت از خبرنگاران حمایت می‌کند و خواهد کرد.

 

وی افزود: ما دغدغه و مشکلات را دانسته و سعی می‌کنیم تا جایی که بتوانیم از مشکلات بکاهیم، ولی اجازه بخشش از اموال دولت را نداریم و اگر مجلس مصوبه‌ای را تصویب کند اجرایی می‌شود؛ بنده نیز شخصا با نوشتن نامه به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مشکلات خبرنگاران را به آن‌ها منتقل کرده تا همکاری خوبی در این باره داشته باشند.

 

استاندار قم با تأکید بر این‌که خبرنگاران ضمن همکاری با دولت، فضای استان را آرام نگه داشته و در دل مردم امید ایجاد کرده اند، اظهار داشت: بنده فوق‌العاده به کار خبرنگاری ارزش قائل بوده و احترام ویژه‌ای نسبت به این افراد دارم.

 

وی ادامه داد: امروز خبرنگاران هستند که چهره دولت تدبیر و امید را به خوبی در میان مردم منعکس می‌کنند؛ اگر هم افرادی نسبت به مواضع دولت و استان قلم‌های انتقادی زدند بنده شخصا آن‌ها را قانع کردم، البته انتقاد به حق را می‌پذیریم.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش نیز درباره برخورد نامناسب تیم‌های حفاظتی مسؤولان با خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما با مسؤولان ذیربط در این باره جلساتی داشتیم تا اتفاقات ناگواریی که سبب رنجش خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌شود رخ ندهد.

 

استاندار قم نیز با تأخیر یک ساعته در مراسم تکریم از خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر شده و دلیل آن را همراهی کردن سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت برای افتتاح پایگاه اوژانس امداد هوایی بیان کرده و نسبت به این تأخیر از خبرنگاران و حاضران عذر خواهی کرد.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش در ادامه سخنانش عصر کنونی را عصر ارتباطات بیان کرد و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیای امروز حداقل در مسأله ارتباطات به یک دهکده جهانی تبدیل شده است که ما بخشی از این جهان هستیم؛ مگر می‌توانیم کاری را انجام دهیم و دنیا نفهمد و موضع نگیرد.

 

وی تأکید کرد: برای نمونه به سبب حرکت شهرداری تهران چه سر و صدایی در عالم بلند شد؛ به نظر من این کار حرکت حقی است، ولی دیدیم که سر و صدای این بخشنامه کوچک مربوط به یک اداره دنیا را گرفت.

 

استاندار قم با اشاره به انتشار سخنان درگوشی چند سال گذشته رییس جمهور آمریکا و بلر که در آن رییس جمهور آمریکا به حزب‌الله لبنان توهین کرده بود، خاطرنشان کرد: در دنیا امروز حتی سخنان درگوشی نیز منتشر می‌شود.

 

وی خطاب به خبرنگاران افزود: کار شما شمشیر دو لبه است؛ شما امروز بخشی از مجموع اطلاعات کشور هستید؛ ممکن است که بخشی از اطلاعات مربوط به امنیت کشور، نظام، آبروی نظام و دولتمردان را بدانید و بخش دیگری را ندانید، بنده تمنا دارم تا به ذات و کنه خبر نرسیدید آن را منتشر نکنید.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با تأکید بر این‌که خبرنگاران باید اطلاعات تاریخی خود را عمق بخشند، بیان داشت: خبرنگاران باید زحمت کشیده و اطلاعات خود را بالا ببرند؛ چرا که نگاه مردم به خبرنگاران یک خبرنگار دانشمند است.

 

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در دنیا به خبرنگاران دانشمند و کسانی که در جهان امروز بزرگان خبری هستند نگاه کنند./993/

ارسال نظرات