۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۱۶۰۹۱

مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش شمال‌غرب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین دوره مسابقات خانواده های کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در منطقه شمال‌غرب کشور امروز در مراغه آغاز شد.
مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خانواده های کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در شمال غرب کشور امروز با حضور 250 نفر از همسران و فرزندان کارکنان پایور این منطقه در مراغه آغاز و تا 23 مرداد به میزبانی پادگان امام رضا(ع) برگزار می شود.


بنابر این گزارش، این مسابقات که با حضور همسران و فرزندان کارکنان پایور شامل 50 برادر، 80 خواهر و 120 همسر کارکنان ارتش همراه است، در مرحله کشوری شهریور ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود. چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی ارتش در رشته های ترتیل و تحقیق، قرائت، مفاهیم، تفسیر و حفظ پنج قرآن کریم است.


سرهنگ احمد ولی نژند، فرمانده پادگان امام رضا (ع) ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مراغه در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ارتقای سواد قرآنی آحاد جامعه اظهار داشت: این مسابقات قرآنی در جهت ترویج و گسترش سبک زندگی اهل بیت(ع) و توجه به مفاهیم قرآنی برگزار می شود.


وی با تأکید بر ترویج آموزه های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی گفت: باید نحوه استفاده از مفاهیم و ارزش های اخلاقی در قرآن کریم مبنی بر قرائت صحیح، تدبر در مفاهیم، عمل به احکام، خشوع و اعتقاد به وعده ها و عبرت از داستان های قرآن کریم توسط همه نهادها انجام شود.


ولی نژند در بخش دیگری از سخنا خود ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: امت اسلامی در سراسر جهان هم اکنون روزهای سخت آزمون خود را سپری می کند. حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه و کشتار شیعیان عراق به دست تکفیری های وهابی داعش نمونه این آزمون های سخت برای امت اسلام است.


وی وحدت و یکدلی امت اسلامی حول محور قرآن کریم و وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام را مهمترین راهکار برای مقابله با فرقه های ساختگی و تروریستی غرب در منطقه دانست و تصریح کرد: یکی از راهبرد اصلی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای مقابله با اسلام، ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.


فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه با بیان این‌که هر گونه تهدید احتمالی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با درایت رهبری و ولایت‌مداری ارتشیان با پاسخ کوبنده همراه خواهد بود، ادامه داد: ملت همیشه در صحنه ایران در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا آمادگی مقابله با هرگونه فتنه و توطئه دشمن در منطقه را دارند.


گفتنی است، این مسابقات با حضور خانواده های کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در شمال غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان برای کسب مجوز حضور در مرحله کشوری برگزار می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات