۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۶۳۲۳
مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور:

رسانه مهم‌ترین رکن جامعه اسلامی/ نقد در رسانه‌های ما جناحی، باندی و حزبی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور در جمع خبرنگاران شیرازی گفت: نقد در رسانه‌های ما جناحی، باندی و حزبی است در حالی که رسانه اسلامی می‌گوید اگر دولت همسو با افکار ما نبود نباید کارهای مثبت آن را ندید بگیریم.
رسانه ها

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، اسماعیل احمدی، مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری دوران‌های گوناگون پیشرفت را به 5 مرحله تقسیم کرده‌اند، گفت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اجتماعی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی این 5 مراحل هستند.

 

وی افزود: منظور از تمدن نوین اسلامی همان است که امام راهل گاهی از آن به اتحاد جماهیر اسلامی نیز تعبیر می‌کردند و در جایی نیز به حکومت جهانی اسلام اشاره کردند.

 

مسؤول روابط عمومی بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: مرحله نخست انقلاب اسلامی بود که به نحو احسن نسل اول و دوم انقلاب را رقم زدند و مرحله دوم یعنی نظام اسلامی نیز با رأی 98 درصدی مردم و تشکیل قوای سه‌گانه و قانون اساسی شکل گرفته و تداوم یافت.

 

احمدی اضافه کرد: مرحله سوم که هنوز کامل به آن نرسیده‌ایم دولت اسلامی است یعنی مجلس، دولت و دستگاه قضایی اسلامی باشند.

 

پیروزی دولت در گرو عمل به آموزه‌های ناب دینی

 

مسؤول روابط عمومی بسیج مستضعفین کشور، موفقیتها را مرهون خدمت به مردم و اطاعت از ولایت دانست و گفت: میزان پیروزی و ناکامی دولت‌ها بستگی به میزان عمل به آموزه‌های ناب دینی دارد که سرآمد این آموزه‌ها طبیعتاً ولایت فقیه است.

 

وی با بیان اینکه ما تنها کشوری هستیم که رهبرمان باید دانشمند باشد، گفت: شرط رهبری انقلاب اسلامی ما مجتهد، عالم، آگاه به زمان، مدیر، مدبر و شجاع است لذا وقتی می‌گوییم میزان موفقیتها به تبعیت از ولایت است منظور همان ولایتی است که دانشمند است.

 

احمدی، مرحله چهارم پیشرفت را جامعه اسلامی برشمرد و گفت: جامعه اسلامی یعنی حتی مکان‌های تفریحی چون کوه، پارک و یا دانشگاه و بازار همگی اسلامی باشند که در واقع تمامی اینها اجزای جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند.

 


رسانه مهم‌ترین رکن جامعه اسلامی

 

مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر اینکه باید آموزه‌های دینی را در حکومت‌داری ساری و جاری کنیم، افزود: باید در این مسیر، با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب سیر تکاملی داشته باشیم و به قله نزدیک شویم.

 

وی، مهم‌ترین رکن و جزء جامعه اسلامی را رسانه اسلامی دانست و گفت: اگر رسانه اسلامی شد حتماً تحقق جامعه اسلامی سرعت و شتابان خواهد گرفت و اگر همه اجزای جامعه، اسلامی شوند رسانه اسلامی نشود آن مطلوب محقق نخواهد شد زیرا رسانه جریان‌آفرین و الگوآفرین است.

 

احمدی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش رسانه‌های ما برای اسلامی شدن باشد، ادامه داد: البته ما ضعفهای زیادی در این زمینه از تشخیص ارزش‌های خبری تا سایر مسائل داریم.

 


نقد در رسانه‌های ما جناحی، باندی و حزبی است

 

مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور بر لزوم توجه به ارزش‌های خبری در رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: امام راحل ارزش خبری جدیدی را به نام عمل صالح برای ما فرمودند یعنی اگر کسی عمل صالحی انجام داد که الگو آفرین است، باید آن را تیتر کنیم و هیچ اشکالی ندارد که خبر رییس جمهور، فرمانده بسیج و غیره تیترهای بعدی رسانه باشد.

 

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در این مورد گفت: منتشر کردن یک عمل صالح موجب الگوبرداری آن عمل در جامعه می‌شود.

 

احمدی، همچنین به اخبار صفحه حوادث برخی روزنامه‌ها انتقاد کرد و گفت: صفحه‌های حوادث روزنامه‌ها بیشتر صفحه ناامیدکنندگان است و افزون بر آموزش‌های منفی را به دنبال دارد لذا باید چشم‌اندازی برای صفحه حوادث و راهکارهای مقابل با جرم نوشته شود.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه نحوه نقد در رسانه نیز اهمیت فراوانی دارد، گفت: متأسفانه اکنون نقد در رسانه‌های ما جناحی، باندی و حزبی است در حالی که رسانه اسلامی می‌گوید اگر دولت همسو با افکار ما نبود نباید کارهای مثبت آن را ندید بگیریم لذا در رسانه اسلامی باید نقد خالصانه صورت گیرد.

 

رسانه‌ها از سیاه‌نمایی در جامعه پرهیز کنند

 

وی همچنین بر لزوم امیدآفرینی در جامعه تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری دائماً از امیدآفرینی در جامعه صحبت می‌فرمایند اما گاهی اوقات برخی از رسانه‌ها چنان سیاه‌نمایی می‌کنند که انگار اتفاقی در انقلاب رخ نداده است.

 

احمدی خاطرنشان کرد: نیاز امروز ما این است که چگونه یک رسانه اسلامی جهت تحقق تمدن اسلامی که به عنوان طلیعه اسلامی خود را به خوبی ایفا کند، ایجاد کنیم.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه امام راحل مأموریت حکومت جهانی اسلام را به بسیج سپردند، گفت: لذا مأموریت تشکیل بسیج نیز تشکیل حکومت جهانی اسلام است.

 

مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور به سبقه تشکیل بسیج در کشور اشاره کرد و افزود: امام راحل در سال 42 در اندیشه تشکیل بسیج بودند اما آن زمان کسی نمی‌دانست که ایشان چه می‌فرمایند.

 

وی ادامه داد: پس از دوران 8 ساله دفاع مقدس عده‌ای گمان می‌کردند که مأموریت بسیج پایان یافت هاست اما امام خمینی(ره) خواستند که بسیج وارد دانشگاه و حوزه شود و مسئله بسیج جهان اسلام را مطرح کردند.

 

احمدی ابراز کرد: امروز بعد از گذشت 25 سال از این پیام، ما شاهد تشکیل بسیج در کشورهایی چون سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و حتی در غرب کالیفرنیا و نیویورک هستیم.

 

این مقام مسؤول، بیداری‌های رخ داده در جهان اسلام محصول تفکرات بسیجی دانست و گفت: منظور از بسیج همان فرهنگ و تفکری است موجب روشنگری شده است در واقع همان که حماسه 9 دی، 22 بهمن و غیره را رقم زد./919/د101/ب4

ارسال نظرات