۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۱۶۴۴۱
امام جمعه قم:

مذاکرات زیاده خواهی آمریکا را بیشتر کرد/ رژیم صهیونیستی صددرصد شکست خورده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که آمریکا در پرتوی مذاکرات بر زیاده خواهی خود پافشاری کرد، گفت: در مذاکرات برخی از ملت‌ها و گروه‌ها خیال کردند که ما در برابر آمریکا گرفتار تزلزل شده‌ایم که با موضع گیری قاطع رهبر معظم انقلاب این احتمال از بین رفت.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مؤمنان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به دیدار سفرا و مسؤولان دیپلماسی کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری برکرسی نشاندن دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را از جمله اهداف دیپلماسی بیان کردند.

 

وی افزود: همچنین ایشان به سفرا تأکید کردند که از هیبت کشورهای بزرگ نترسند؛ خوشبختانه ملت بزرگ ما نیز سال‌ها گفته‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره عدم رابطه ایران اسلامی با رژیم صهیونیستی و آمریکا بیان داشت: ما اسرائیل غاصب را مشروع نمی‌دانیم، آمریکا نیز با عملکرد و اقدامات خود دشمنی و کینه خود را نسبت به ملت ایران نشان داده است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه سخنانش با بیان این‌که رهبری در این دیدار فرمودند «آمریکا در مذاکرات گستاخ‌تر و تحریم‌ها را بیشتر کرده است»، خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات دو آسیب دیگر نیز دیدیم.

 

وی یادآور شد: نخست این‌که برخی از ملت‌ها و گروه‌ها خیال کردند که ما در برابر آمریکا گرفتار تزلزل شده‌ایم که با موضع گیری قاطع رهبر معظم انقلاب این احتمال از بین رفت؛ موضوع دیگر این بود که آمریکا در پرتو این مذاکرات خواست‌های دیگری را روی میز گذاشت.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خشنودی از ادامه حرکت روند سیاسی عراق به سوی کمال گفت: امیدواریم شرایط سیاسی عراق به ثبات برسد؛ چرا که ریشه تمام مشکلات امنیتی و نظامی این کشور به سبب مسائل سیاسی است.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که مسائل سیاسی عراق لا ینحل باقی بماند مشکلات امنیتی و نظامی آن نیز حل نخواهد شد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر دوگانگی رفتار آمریکا در مسأله عراق و مبارزه با داعش عنوان کرد: آمریکا می‌خواست برای مانور چندین موضع داعش را مورد هدف قرار دهد که در این زمینه نیز نتوانست نفاق خود را پنهان کند.

 

وی افزود: چرا آمریکایی‌ها با داعش زمانی ورود به موصل مقابله نکردند؛ سود آمریکا و غرب‌ها در چند دستگی و آسیب پذیری مسلمانان است.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که به صراحت اعلام می‌کنیم رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورده است، گفت: آن‌‌ها از نظر اخلاقی صددرصد شکست خورده‌اند؛‌ چرا که همه ملت‌‌ها از این رژیم غاصب انزجار پیدا کرده‌اند.

 

وی تأکید کرد: صهیونیست‌‌ها از نظر نظامی نیز شکست خورده‌اند؛ چرا که می‌خواستند تونل‌ها را منهدم کنند که نتوانستند؛ حتی زمزمه‌های جدیی از اسرائیل به گوش می‌رسد که نتانیاهو باید برکنار شود؛ امیدواریم در مذاکرات نیز شکست سیاسی بخورد.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود ضمن ابراز همدردی با بازماندگان جان باختگان سقوط هواپیمای ایران ایر خواستار ریشه یابی جدی این موضوع از سوی مسؤؤلان شد.

 

وی اظهار داشت: برخی از مسؤولان زمان ریشه یابی و اعلام دلایل این حادثه را به قدری طولانی بیان می‌کنند که در آن زمان این حادثه از حافظه همه خارج شده است؛ مسؤولان مراقبت بیشتری کنند چرا که جان افراد بسیار مهم و ارزشمند است.

 

امام جمعه قم با اشاره به بسته پیشنهادی دولت برای خارج شدن از رکود اقتصادی نیز گفت: این حرکت گام خوبی است؛ ولی باید با برنامه ریزی و ظرافت خاصی از سوی دولت و مجلس صورت گیرد تا سبب بالا رفتن تورم نشود.

 

وی تأکید کرد: اطلاعات که به ما می‌رسد نگران کننده بوده و نشان می‌دهد که کارهای تولیدی دچار رکود جدی شده‌‌اند./993/201/ع

ارسال نظرات