۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۱۷۴۲۷

ائمه جماعات نقش موثری در جذب جوانان به مساجد دارند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با بیان این که حضور نسل جوانان و نوجوان در مساجد ضروری است، گفت: روحانیان وائمه جماعات نقش موثری در جذب جوانان به مساجد، این پایگاه های دینی دارند.
ائمه جماعات نقش موثری در جذب جوانان به مساجد دارند
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رضا رضایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک، به مناسبت روز جهانی مساجد در مسجد حاج علی خیابان محسنی شهر اراک برگزار شد، گفت: روحانیان، ائمه جماعات، هیات امنا و والدین نقش موثری در جذب جوانان و نوجوانان به این پایگاه دینی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه حضور نسل جوانان و نوجوان در مساجد ضروری است، ادامه داد: حضور آنان در مساجد سبب آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگی دینی و راهی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است.
  
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک، اضافه کرد: مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی و محل تجمع وحدت مسلمانان است.
  
این مقام مسؤول با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد، گفت: مردم با حضور و تجمع در مساجد به برنامه ریزی برای مقابله با توطئه های دشمنان می پرداختند و با همین حضور خود در مساجد انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.
  
رضایی خاطر نشان کرد: مردم با حضور گسترده و یکپارچه خود در مساجد به تشکیل بسیج پرداخته و فعالیت های بسیاری را در پشت جبهه برای کمک به رزمندگان و دفاع از کیان اسلام انجام دادند.
  
وی ادامه داد: امروز هم باید همچون گذشته مساجد محل تجمع و تصمیم گیری های مهم باشد و از همه مهمتر که حضور نسل جوان و نوجوان در مساجد خنثی کننده توطئه های دشمنان است.
  
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در بخش دیگری از سخنانش به توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: نقش ماهواره در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار اساسی است که بای در این رابطه همه هوشیار بوده و به آگاهی افراد بپردازند.
  
رضایی با تاکید بر اینکه حضور در مساجد بسیاری از مشکلات پیش روی افراد را کاهش می دهد، اضافه کرد: از پیامدها و معضلات برنامه‌های ماهواره‌ای می‌توان به فقر فرهنگی، کاهش دادوستدهای عاطفی و اجتماعی در روابط انسان‌ها با یکدیگر، رنگ‌باختگی ارزش‌های انسانی و باورهای مذهبی اشاره کرد.
  
وی بر جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و گفت: روحانیت و هیات امنای مساجد باید به جذب نسل جوان و نوجوان در مساجد پرداخته و آنها را در برنامه های مهم مسجد شرکت دهند./998/د102/ب4
ارسال نظرات