۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۱۷۶۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

بهترین شیوه مقابله با تهاجم فرهنگی ارتقای آگاهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که طلاب باید خود را تمام فرصت‌های خود را وقف تحصیل در حوزه کنند، گفت: بهترین شیوه مقابله با تهاجم فرهنگی ارتقای آگاهی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 93-94 حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که ارتقای دانش و آگاهی مورد تأکید آموزه های دین مبین اسلام است، اظهار داشت: تعالی و کسب آگاهی ریشه در فطرت بشری دارد.


وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران دوری جوانان از علم‌اندوزی و در نهایت عقب‌ماندگی جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: این توطئه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد گسترده پیگیری می‌شد، البته پس از انقلاب نیز دشمنان دست از این توطئه برنداشته، اما توفیقی هم نداشته اند.


نماینده خبرگان رهبری دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه را مرکز صدور اندیشه‌های الهی در جامعه دانست و با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت‌های علم‌آموزی در طول زندگی تصریح کرد: طلاب برای کسب مراتب بالای علمی باید با آسودگی خیال، تمام وقت خود را وقف علم کنند.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که مدارج عالی علمی و فقهی بدون رنج و زحمت حاصل نمی شود، گفت: هرکس درک و فهم درستی از دین نداشته باشد سهمی از مدنیت نداشته و بادیه نشین محسوب می شود، بنابر این باید از تک تک لحظات عمر کوتاه خود برای ارتقای بینش و معرفت بهره مند شویم.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که مجاهدت علمی طلاب خیر جامعه و سعادت فردی و اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: باید دانست که بهترین شیوه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ارتقای آگاهی و بینش جامعه است، بنابراین روحانیت و حوزه های علمیه ابتدا باید خود و سپس جامعه را به سمت صراط مستقیم رهنمون شوند.


وی آگاهی را ضرورتی انکارناپذیر در عصر اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است سعی دارد با استفاده از ماهواره، اینترنت و رسانه‌های کذایی خود مکتب تشیع و اسلام را تضعیف کنند، لازم است طلاب با علوم روز آشنا باشند تا بتواند جامعه را هدایت و ارشاد کنند.


آیت الله شبستری در پایان بر نظم در تحصیل، احترام به استاد، توجه به سنت‌های اصیل حوزه از جمله مباحثه، دوری از اشتغال به امور غیردرسی، خلوص نیت در تحصیل و مجاهدت شبانه روزی در کسب فضائل اخلاقی از سوی طلاب حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: علم بدون اخلاق و معرفت نه تنها به درد انسان و جامعه نمی خورد، بلکه مضر بشریت است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات