۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۱۷۷۲۹
آیت‌الله ایمانی:

ارتقای معنویت در جامعه از وظایف دولت‌های جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس ارتقای معنویت و رشد مسائل معنوی در جامعه را یکی از وظایف دولت‌های جمهوری اسلامی در قانون اساسی برشمرد.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به دستاوردهای معنوی دولت‌ها گفت: یکی از مسؤولیت‌ها و وظایفی که در قانون اساسی، دولت‌های جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرده است که انجام دهند، ارتقای معنویت و رشد مسائل معنوی در جامعه است.

 

وی افزود: یعنی همان‌گونه که در رفع نیازمندی‌های مادی مردم مسؤولیت دارند برای ارتقای سطح معنویت جامعه هم این مسؤولیت را دارند.

 

آیت‌‌الله ایمانی اضافه کرد: از سوی دیگر قرآن مجید دولت اسلامی را مکلف به اقامه نماز، احیای زکات و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند و نشانه دولت اسلامی را این چهار مطلب بیان می‌کند.

 

امام جمعه شیراز ابراز کرد: با توجه به این مسائل در صدر برنامه‌های دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رسیدگی به مسائل معنوی جامعه و افکار و اندیشه‌های بالای اسلامی یعنی احیای ارزش‌های الهی در جامعه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه طبعاً دولت‌های مختلف در این رابطه فراز و فرودها داشته‌اند و سوای کاری آن‌ها یکسان نبوده و متفاوت بوده است، افزود: اما این اصالت برای همه آن‌ها تعریف شده است و برخی از آن‌ها موفق شده‌اند در دوران مسؤولیت خود بخشی از این رسالت را انجام دهند و بخشی دیگر توفیق نداشته‌اند.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: عمده حرکت معنوی جامعه در نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون راهنمایی‌ها و تلاش‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان بیان داشت: آن‌ها با ارتباط مستقیمی که با مردم داشتند و نکات لازمی که با مردم در میان می‌گذاشتند، به تبع الزاماتی که برای دولت‌ها در مناسبت‌های مختلف تعریف می‌کردند اما دولت‌ها آنچنان نبوده که در این کار توفیق لازم را داشته باشند و آنچنان هم نبوده که بدون توفیق باشند و به طور نسبی موفقیت‌های نسبی داشته‌اند./919/د102/ب4

ارسال نظرات