۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۱۸۲۱۱
ویژه اعضای کانون های مساجد کشور؛

آغاز هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مراسم افتتاحیه هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در روز جمعه هفتم شهریور برگزار می شود.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، محمدرضا جعفری،معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ظهر امروز پنج شهریور در نشست خبری تشریح برنامه های هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در مشهد گفت: آغاز این دوره از هفتم شهریور تا بیست و نهم شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار می شود.

حضور سه هزار و 600 نفر در همایش اندیشه های آسمانی

وی با بیان این که مراسم افتتاحیه هفتمین دوره با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور و حجت الاسلام سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در روز جمعه هفتم شهریور برگزار می شود، افزود: در این دوره دو هزار و 900 نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس و 700 نفر از فعالین فرهنگی هنری روستایی شرکت دارند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این که در این دوره بیست و دو روزه شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی علاوه بر همایش های عمومی در کارگاه های آموزشی نیز به سخنرانی می پردازند.

وی افزود: آیت الله صفایی بوشهری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه موقت تهران از جمله آیت الله خاتمی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام سلیمانی، حجت الاسلام ابوترابی، رحیم پورازغدی، دکتر میر باقری، حجت الاسلام واسطی، حجت الاسلام راشد یزدی و خانم ها دکتر خزعلی، افتخاری از جمله سخنرانان این همایش ها هستند.

وی درباره سرفصل های کارگاه های آموزشی هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی گفت: انقلابی بودن، معنای انقلابی بودن، ویژگی های فرد انقلابی، شخصیت انقلابی و اسلام های متضاد با آن، فرهنگ و کار فرهنگی، دغدغه های فرهنگی، آرایش فرهنگی، جبهه فرهنگی، توقع از جبهه فرهنگی، تشکیلات انقلابی، معنای تشکیلات، ویژگی های یک تشکیلات کارآمد، راز ماندگاری تشکیلات، تشکیلات انقلابی از جمله سرفصل های این همایش ها است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره دیگر عناوین سرفصل ها نیز گفت: عقل معاش با سبک زندگی، معنای عقل معاش، جایگاه عقل معاش در مراحل تحقق اهداف انقلاب، عقل معاش انقلابی برگرفته از سیره اهل بیت (ع)، الگوها، آشنایی با سیره شهدا به عنوان مصادیق رهیافتگان به عقل معاش حسینی، آشنایی با اندیشه های رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و امام موسی صدر از جمله دیگر سرفصل ها است.

مساجد مهم ترین مراکز قدرت جنگ نرم

وی در ادامه درباره اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره ها ارایه الگو و فرانمای فرد طراز در زمینه عقل معاش یا سبک زندگی انقلابی است و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این دوره ها با کلیات و چارچوب مفهومی عقل معاش انقلابی و کلید واژه های این ادبیات آشنا می شوند.

وی در ادامه به بیان نقش مساجد در گذشته و امروز با توجه به کارکردهای مختلف این مکان در موضوعات مختلف فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: در واقع امروز مساجد نقش مهمی در اداره جامعه دارند و در همین راستا ضرورت دارد که معرفی مسجد به عنوان یکی از مراکز قدرت جنگ نرم بیش از پیش به مردم معرفی شود.

معاون ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به بیان راهکارهای احیای کارکردهای مساجد پرداخت و گفت: در واقع یکی از بهترین راههای رساندن مساجد به تراز اسلامی نیز همین احیای کارکردها است./934/پ202/ب

ارسال نظرات