۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۱۸۲۸۸
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

تعامل با دیگر قوا مهم ترین نقطه قوت دولت یازدهم/ رییس جمهور منتقدان را مخالف نپندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که نمی توان در همه عرصه ها به دولت نمره کامل داد، گفت: ارتباط میان قوا در دولت یازدهم به شکل بسیار مناسبی تقویت شد و دیگر شاهد رفتاری که رییس جمهور دولت نهم و دهم در مجلس انجام داد نبودیم.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک هفته دولت و با بیان این که عملکرد دولت یازدهم در یک سال گذشته در مسیر شعار اعتدال نیست، گفت: رییس جمهور در برخی از موارد از مسیر اعتدال خارج شده است.

وی به تعریف کلی از اعتدال پرداخت و افزود: اعتدال در ترجمه فارسی به میانه روی و دوری کردن از افراط و تفریط شناخته شده و در آیات و روایات ائمه اطهار(ع) بسیار به آن سفارش شده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ابراز داشت: درباره این که چرا رییس جمهور شعار خود را اعتدال قرار داد بحثی وجود ندارد اما این که دولت تا چه اندازه توانسته شعار خود را رعایت کند نظرات گوناگونی وجود دارد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به ضرورت اعتدال در بخش های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاست خارجی اشاره کرد و بیان داشت: به یقین در برخی از زمینه ها دولت با قدرت عمل کرده اما نمی توان در همه عرصه ها به دولت نمره کامل داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به ادبیاتی که رییس جمهور در برابر منتقدان خود دارد، بیان داشت: هفته های گذشته در خطبه نماز جمعه تذکر دادیم که به کار بردن این ادبیات با شعار اعتدال همخوانی نداشته و رییس جمهور در برخی موارد از مسیر اعتدال خارج شده است.

وی ادامه داد: رییس جمهور در برخورد با افرادی که مخالف دولت هستند و منتقدانی که دولت آنها را به چشم مخالف نگاه می کند باید با صبر و شکیبایی رفتار کند، اما متأسفانه رییس جمهور افزون بر این که این ادبیات را به کار نبرد، درب های انتقاد را بسته و از مسیر اعتدال خارج شد.

امام جمعه موقت اهواز به نقش رییس جمهور در ایجاد همدلی و اتحاد میان سه قوه اشاره کرد و افزود: ارتباط میان قوا در دولت یازدهم به شکل بسیار مناسبی تقویت شد و دیگر شاهد رفتاری که رییس جمهور دولت نهم و دهم در مجلس انجام داد نبودیم.

امام جمعه موقت اهواز عملکرد دولت را در حوزه سیاست خارجی موفق ارزیابی کرد و اظهارداشت: در زمینه سیاست خارجی با تلاش های فراوانی که از سوی مسؤولان صورت گرفته توانسته ایم به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم، اما این که ما بخواهیم سرنوشت کشور را  با مذاکرات گره بزنیم، عمل صحیحی نیست و با شعار اعتدال همخوانی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که دولت دارای نقاط قوت و ضعف است خاطرنشان کرد: دولت در برخی زمینه ها عملکرد خوبی داشته، اما همچنان جای کار بسیاری وجود دارد.

وی درباره عملکرد یک ساله دولت در زمینه اقتصاد گفت: بر اساس بر رسی های شخصی، عملکرد اقتصادی دولت را موفق ارزیابی می کنم چرا که دولت با به کار گرفتن افراد با تجربه توانست تورم لجام گسیخته را کنترل و با ایجاد ثبات در بازار آسیب های بسیاری را که در سال های گذشته به کشور وارد شده بود کاهش دهد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با بیان این که نمی توانیم بی قید و بندی را به نام آزادی در جامعه رواج دهیم به بررسی مسائل فرهنگی یک سال گذشته دولت پرداخت و بیان کرد: رییس جمهور در سخنان خود گفته اند فیلمی که ساخته شود اگر خوب نباشد، مردم به آن نگاه نمی کنند و کتابی که خوب نباشد مردم آن را نمی خوانند، نگران کننده است، به این سبب که این مسأله از سردرگمی و شفاف نبودن خطوط سیاسی دولت در مسائل فرهنگی حکایت دارد./9453/ت302/ج

ارسال نظرات