۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۱۹۰۴۶
رییس مجلس:

هرچه وحدت ما قوی تر باشد در عرصه های بین المللی عملکرد بهتری خواهیم داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا می خواهد با تروریسم مبارزه کند، با بمباران و اشغال کشورهای اسلامی آنها را تحقیر نکند بلکه با صهیونیست های واقعی برخورد کند.
علي لاريجاني دکتر علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در نخستین گردهمایی معاونین روابط عمومی بسیج که در سالن شهید فهمیده مجموعه فرهنگی پنج آذر برگزار شد، گفت: امروز ما در چند جبهه نیاز به مقاومت داریم که بسیج هم متناسب با مأموریت خود باید وارد عمل شود. امنیت و آرامش حاکم در جامعه به یمن حضور بسیج و صحنه‌گردانی این نیروی مخلص است. بسیج یک اصل مهم در مقاومت ملی کشور می باشد که در بخش‌های مختلف بروز یافته است.

وی با اشاره به نقش ایران در امنیت منطقه، اظهار داشت: برخی از همین کشور های همسایه هستند که در افغانستان و عراق در پشت صحنه به تروریست‌ها کمک می کنند تا جریان های مخالف ایجاد کرده و چهره اسلام را خدشه دار کنند. اگر آمریکا می خواهد با تروریسم مبارزه کند، با بمباران و اشغال کشور های اسلامی آن ها را تحقیر نکند بلکه با صهیونیست های واقعی برخورد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که غرب از راه های مختلف به مبارزه با جریان بیداری اسلامی می پردازد، گفت: ما خود را مسئول امنیت منطقه می دانیم اما غرب اجازه نمی دهد مسلمانان امنیت خود را برقرار کنند. علت اصلی ایجاد تروریسم در منطقه، آمریکا است که با این کار قصد تصاحب منابع کشورها را دارد.

وی تصریح کرد: ما مخالف اعمال وحشیانه و کشت و کشتار هستیم. حزب‌الله و مقاومت فلسطین جریان انقلاب اسلامی را درک کرده اند. حرکت انقلاب اسلامی یک جریان مجاهدانه است. در جریان انقلاب اسلامی کسی اقدام به ترور نمی‌کند.

لاریجانی با اشاره به مقاومت در درون کشور، خاطرنشان کرد: هرچه وحدت و انسجام ما قوی‌تر باشد در مجامع بین المللی عملکرد بهتری خواهیم داشت، هرگاه در مسائل مهمی متحد بودیم و تفرقه نداشتیم، موفق شدیم، مسائل بین‌المللی امروز ما لازمه انسجام و همگرایی است.

وی با تأکید بر این‌که تفرقه موجب بی خاصیتی امت اسلامی می شود، افزود: وحدت کلمه پیام اصلی امام خمینی(ره) و بسیاری از بزرگان و علما بوده است. ما باید رهنمودهای این اشخاص بزرگ را سرلوحه خود قرار دهیم و بدانیم که یکی از توفیقات بزرگ جمهوری اسلامی ایران داشتن رهبرانی بزرگ و مدبر است.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برابر تحرکات پر التهاب منطقه باید مقاومت کنیم و دچار اشتباه نشویم. پدیده‌ای که امروز در منطقه خلق شده، نوعی آدم‌کشی نوین است. ما باید برای مقابله با این پدیده و انواع دیگر تهاجمات دشمن انسجام خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به معضلات اقتصادی کشور، اضافه کرد: برخی از مشکلات موجود ریشه ای و برخی نیز تاثیر تحریم های اقتصادی می باشد و برخی دیگر هم ناشی از تصمیمات سلیقه‌ای است که اتخاذ می شوند. اقتصاد مقاومتی باید در جامعه تحقق یابد. تحقق اقتصاد مقاومتی رونق یافتن تولید است، باید شرایط کشور به گونه‌ای شود که مردم درگیر کارها شوند.

وی خطاب به نیروهای بسیج گفت: شما می‌توانید همچون گذشته با احیای کارآفرینی در جهت اقتصاد مقاومتی گام بردارید. یکی از مشکلات ما این است که روستاهای ما رشد نکرده و احتیاج به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌ دارند. نیاز است که بسیج دست روستائیان را بگیرد تا روستاهای ما نیز شکوفا شوند.

لاریجانی در پایان با اشاره به نقش روحانیت در حرکت فکری و سیاسی جامعه، یادآور شد: اگر قصد کار فرهنگی در کشور را داریم باید بدانیم که اسلام امروزی حاصل تفقه روحانیت است. ما نباید از نقش اطلاع رسانی در تحقق اهداف انقلابی خود غافل شویم./9590/پ202/ج

ارسال نظرات