۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۱۹۲۵۷
امام جمعه سوسنگرد:

استعمار از شجاعت مردم خوزستان تجربه تلخی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سوسنگر شکست تاریخی بیگانگان در جنوب ایران را نتیجه ایستادگی شجاعانه مردم خوزستان عنوان کرد و اظهارداشت: هنوز تجربه تلخ شکست در خوزستان از ذهن استعمار پاک نشده است.
نقض حقوق از سوي بشر کشورهاي استعمارگر

حجت الاسلام سیدطالب موسوی، امام جمعه سوسنگرد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، با اشاره به ایستادگی شجاعانه و به یاد ماندنی مردم خوزستان در برابر هجوم کشور استعماری انگلیس به مرزهای جنوب غربی کشور، بیان داشت: این حرکت جهادی مردم نقشه های شوم استعمارگران را بر هم زد.

وی اقتدا به فتوای مرجعیت، موقعیت شناسی و اتحاد را از ویژگی های حرکت مردمی در مقابله با استعماردانست و افزود: هدف از هجوم استعمارگران فراتر از خوزستان بود اما واکنش هوشمندانه و ستیز همه جانبه مردم سبب شکست تلاش های آن ها شد.

حجت الاسلام موسوی گفت: خوزستان در صف مقدم مبارزه با استکبار و استعمار است و عشق به اهل بیت(ع) در دل مردم خوزستان همواره وجود دارد و همین عشق نیز موجب پیروزی در انقلاب و جنگ هشت ساله دفاع مقدس شد.

امام جمعه سوسنگرد افزود: دشمن در نیت خود برای رسیدن به اهداف استعماری، شکست ذلت باری خورده است و مردم ولایت‌مدار این خطه با تمام وجود عشق به وطن خود را نشان داده اند.

حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: خوزستان به سبب داشتن علمای دینی‌ بزرگ، مردمی ایثارگر و فداکار همواره از فتنه ها سربلند خارج شده است و شکست انگلیس در رسیدن به اهداف پلید خود در خوزستان این موضوع را ثابت کرده است.

امام جمعه سوسنگر شکست تاریخی بیگانگان در جنوب ایران را نتیجه ایستادگی شجاعانه مردم خوزستان دانست و اظهارداشت: هنوز تجربه تلخ شکست در خوزستان از ذهن استعمار پاک نشده است.

  وی در ادامه ابراز داشت: تاریخ بین المللی انگلیس انباشته از دروغ‎گویی، خلف وعده، خیانت، فریب و غارتگری است و نفرت عمیق مردم خوزستان از این دولت استعماری به سبب این است که حضور استعمارگرانه آن را بیشتر لمس کرده اند.

وی توجه به منابع نفتی در خوزستان برای تسلط بر منطقه را از ترفندهای شوم استعمار برشمرد و اظهارداشت: مقاومت شکوه مند مردم خوزستان سبب دست نیافتن نیروهای متجاوز به این منابع ملی شد.

امام جمعه سوسنگرد در پایان گفت: امروز دنیا از توان مندی جمهوری اسلامی اسلامی ایران حساب می برد و این نتیجه ایستادگی و پیروی ملت از مواضع خردمندانه رهبری است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات