۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۱۹۴۴۷
آیت الله ممدوحی:

تیم دیپلماسی در ادامه روند مذاکرات هوشیار تر از گذشته باشد/ آمریکا به هیچ قول و قراری پایبند نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این تیم مذاکره کننده برای موفقیت باید از این پس با هوشیاری بیشتری عمل کند، گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده می کند.
آيت الله حسن ممدوحي آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، موفقیت ایران در ادامه روند مذاکرات را وابسته به عملکرد تیم مذاکره کننده دانست و اظهار داشت: برای پیروزی در این زمینه باید حواس شان را بیش از پیش جمع کنند.

وی با تأکید بر این که ایران در مذاکرات به دنبال برقراری رابطه دوستانه با آمریکا نیست، گفت: واقعیت این است که آمریکا با هیچ کشوری دوست نیست؛ حتی نسبت به عربستانی که در ظاهر بهترین رابطه را دارند، بزرگترین خیانت ها را در مورد آنها انجام می دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در بیان علت موافقت رهبر معظم انقلاب با ادامه روند مذاکرات، تصریح کرد: ایشان اشاره فرمودند که مذاکره با آمریکا به معنای این نیست که ما توقع داریم آنها با گفت وگو دست از جنایات خود بردارند؛ مذاکره ما به این دلیل است که به دنیا اثبات کنیم و در تاریخ ثبت شود که آمریکا جنایت کاری است که به هیچ قول و قراری پایبند نیست.

آیت الله ممدوحی در تشریح یکی دیگر از دلایل موافقت رهبر معظم انقلاب با ادامه روند مذاکرات، گفت: می خواهیم کسانی که در داخل هوس برقراری ارتباط با آمریکا را دارند و هر چند وقت یک بار در این زمینه حرف هایی می زنند، به این نتیجه برسند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی با بیان این که تشدید تحریم ها از سوی آمریکا امری طبیعی است، گفت: ما از آنها انتظاری غیر از این نداشتیم؛ مگر می شود از آمریکا توقع داشت که باری از روی دوش ایران بردارد؟! معلوم است که آنها به دلیل دشمنی خود دنبال بهانه می گردند تا به هر طریقی به ما ضربه بزنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تنها راه حل برون رفت ایران از مشکلات پیش رو و بی اثر کردن تحریم ها اتکا به توان درونی کشور است، اظهار داشت: باید کشور را به نحوی بسازیم که هیچ گاه محتاج آمریکا و ایادی اش نشویم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با توجه به این که در دور قبل مذاکرات طرف مقابل قصد داشت توان موشکی ایران را محدود کند، گفت: این زیاده خواهی است به همین دلیل طرف ایرانی به دهن آنها زد و گفت که این مسائل به شما مربوط نیست./928/ت302/ج

ارسال نظرات