۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۱۹۵۱۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

دولتمردان در انتخاب مسؤولان فرهنگی عملکرد دقیق‌تری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: دولتمردان در انتخاب مسؤولان فرهنگی عملکرد دقیق تری داشته باشند تا رواج جریان های مختلف فرهنگی در کشور به چارچوب نظام آسیبی وارد نکند.
جواد هروي نماينده مردم قائنات در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، جواد هروی، نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان این که برخلاف تصور عامه توجه به ظاهر کارهای فرهنگی موجب موفقیت این قبیل برنامه های نمی شود، گفت: آنچه زمینه موفقیت طرح های فرهنگی را فراهم می کند توجه به ریشه کار و داشتن اخلاص و ایمان در حین انجام کار است.

 

وی با بیان این که متاسفانه امروز به دلیل همین توجه به ظواهر کارهای فرهنگی بودجه هنگفتی در کشور هزینه می شود در حالی که تاثیر گذاری چندانی ندارد، گفت: مسؤولان فرهنگی باید در جامعه کارهایی را انجام دهند که ضرورت دارد و سعی نکنند بر مبنای شعارهای مختلف سال فقط به ظاهر یک سری فعالیت های فرهنگی بی اثر را انجام دهند.

 

نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری مدیریت جهادی لازمه مدیریت بودجه و موفقیت آمیز بودن فعالیت های فرهنگی است، گفت:  متاسفانه ارزش های اخلاقی امروز کمتر در فعالیت های فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد و همین موضوع فعالیت های فرهنگی را کم اثر یا بی اثر می کند.

 

هروی با اشاره به این که راستگویی، امانت داری، داشتن روحیه قوی و مشورت لازمه کار فرهنگی است، گفت: براساس اصل شایسته سالاری مدیران که متولی کار فرهنگی بوده و فاقد این خصلت ها هستند باید از انجام فعالیت های فرهنگی و انجام کار در این حوزه خودداری کنند.

 

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) همواره اطرافیان خود را در انجام امور مختلف به اخلاص در عمل دعوت می کردند، گفت: اخلاص موجب می شود که کار به نحو احسن انجام شود و شخص با کمترین امکانات و کمترین زمان بهترین فعالیت را انجام می دهد.

 

نماینده مردم قاین با اشاره به این که متاسفانه بسیاری از کارهای فرهنگی در سطح کشور و خراسان جنوبی بر زمین مانده است، گفت: اخلاص و مدیریت جهادی دو اهرمی هستند که با آنها می توان پروژه های فرهنگی را از بن بست توقف رها کرد و با اتمام آنها زمینه نشاط و شور اجتماعی را در جامعه افزایش داد.

 

هروی با اشاره به این که مسؤولان باید اخلاص خود را در زمنیه انجام فعالیت های مختلف تقویت کنند، گفت: کارهای فرهنگی کارهایی فرسایشی هستند و شخصی که این کارها را انجام می دهد اگر از تلاش و روحیه صبر و استقامت بالایی برخوردار نباشد نخواهد توانست کار را تمام کند و در طول کار آن را نیمه کاره رها خواهد کرد بنابراین آنچه موجب انجام موفق فعالیت های فرهنگی می شود عشق و ایثار است.

 

وی با اشاره به این که فرآیند نهادینه کردن یک فرهنگ در جوامع انسانی براساس پژوهش های انجام شده حداقل 25 سال است، گفت: مسؤولان ما باید در زمینه فرهنگی به صورت مستمر و بلند مدت برنامه ریزی کنند تا بتوانند ثمره و نتیجه آن را بر روی نسل آینده مشاهده کنند.

 

نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید دولتمردان در انتخاب مسؤولان فرهنگی عملکرد دقیق تری داشته باشند که رواج جریان های مختلف فرهنگی در کشور به چارچوب نظام آسیبی وارد نکند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات