۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۱۹۸۶۰
مدیر مؤسسه امام خمینی:

جامعه قرآنی متعالی در کنار اهل بیت معنا پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به نقش نجات بخشی قرآن برای جامعه اسلامی اظهارداشت: این نقش با وجود اهل بیت(ع) کامل شده و معنا پیدا می کند.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدرضا میرمعین، مدیر مؤسسه امام خمینی(ره) صبح امروز، در مراسم آغاز دوره معرفت اهل بیت(ع) که در حوزه علمیه ولیعصر(ع) اهواز برگزار شد، روی گردانی از اهل بیت(ع) را سبب زیان در دنیا و آخرت دانست و گفت: اسلام به وسیله ایمان به ائمه اطهار(ع) کامل می شود و جایگاه مؤمن نزد خداوند با محبت به آنها مشخص می شود.

حجت الاسلام میرمعین، قرآن را کتاب عمل و زندگی معرفی کرد و افزود: همه نیاز های اجتماعی، اعتقادی و فکری انسان در قرآن وجود دارد و اهل بیت(ع) نیز الگوی عملی و ترجمه انسانی قرآن کریم و دستورات راستین پیامبر اکرم(ص) هستند.

وی عمل به قوانین دینی را نشانه ایمان عنوان و تصریح کرد: ایمان درونی و ظاهری با هم متفاوت بوده و عمل به دستورات دین نشان دهنده درونی شدن ایمان در انسان ها است.

مدیر مؤسسه امام خمینی(ره) ابرازداشت: به یقین ایمان ثمره و نتیجه عمل به قوانین الهی است و شرط به دست آوردن آن گناه نکردن در محضر مقدس خداوند است؛ زیرا گناه کردن سبب ضعیف شدن اعتقادات شده انسان را از خدا دور می کند.

حجت الاسلام میرمعین، وجود اعتقادات درست در کنار عمل به دستورات قرآنی را همچون دو بال پرنده توصیف و عنوان کرد: اعتقادات درست از همراهی با صادقان به دست می آید و قرآن کریم اهل بیت(ع) را به عنوان صادقین معرفی می کند. 

وی با اشاره به نقش نجات بخشی قرآن برای جامعه اسلامی اظهارداشت: قرآن به تنهایی نمی تواند اختلافات جامعه اسلامی را برطرف کند و وجود اهل بیت(ع) سبب کامل شدن نقش قرآن و معنا دادن به هدف آن می شود.

مدیر مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد: اگر اهل بیت در کنار قرآن نباشند جامعه به بیراهه می رود.

حجت الاسلام میرمعین در ادامه راستگویی و نیکوکاری را دو ویژگی بارز خاندان پیامبر برشمرد و گفت: سبب پیروی شیعیان از اهل بیت(ع) وجود شاخصه های منحصر به فرد ایمانی و اعتقادی در آن ها است که سبب شده به عنوان الگویی برای هدایت شناخته شوند.

وی  در پایان پذیرش ولایت امیرمأمنان(ع) را از نشانه های هدایت و سربلندی دانست و ابرازداشت: نهضتی که پیشوایش مرد بزرگواری به نام امام علی (ع) است، در معرض لغزش و انحراف نخواهد بود./9452/پ202/ب2

 

ارسال نظرات