۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۲۰۰۹۰
آیت الله نمازی:

فلسفه امنیت و استحکام حجاب در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تعریف شود

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: سه ستاد تعیین کننده مسائل فرهنگی جامعه ستاد اقامه نماز، ستاد فرهنگ عمومی و ستاد امربه معروف و نهی از منکر هنوز هم در مسائل اعتباری با مشکل روبه رو هستند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان شامگاه سه شنبه در اولین جلسه ستاد احیای امر به معروف شهرستان کاشان، گفت: مأموریت هایی که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد باید نقاط قوت و نقاط ضعف ستاد را احصاء تا در سال بعد ضعف ها برطرف و تکرار نشود.

 

وی از حجاب به عنوان یکی از مباحث مهم در جامعه اسلامی نام برد و تأکید کرد: یکی مسائل مهم حجاب از جمله فلسفه حجاب و امنیت و استحکام حجاب در بنیان خانواده است که باید در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تعریف شود.

 

به گفته وی، تبلیغات مسموم در فضای مجازی، ماهواره ها و اینترنت و رسانه های گروهی و توجه برخی از افراد جامعه به تبلیغات ضد فرهنگی دشمن بیانگر جهل است که آنها را تحت تأثیر قرارمی دهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تضاد بین مادر محجبه و دختر غیر محجبه اش را یادآورشد و با اشاره به این که برخی افراد فکر می کنند برهنگی تمدن است گفت: برخی از پیچیدگی های جامعه امروز از بی معرفتی است و تنها راه علاج پیچیدگی های جامعه معرفت است.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به این که مشکل حجاب در جامعه را نمی توان با توسل به پلیس و نیروی انتظامی حل و فصل کرد گفت: هرچند نیروی انتظامی برای مشکل حجاب باید ضمانت اجرایی داشته باشد اما متوسل شدن به زور برای افرادی که به دلیل عدم آگاهی حجاب خود را رعایت نمی کنند کارآیی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان در ادامه منشأ تمامی مشکلات را عدم آگاهی از مبانی اسلامی دانست و گفت: ما باید برای آگاهی بخشی به جامعه سرمایه گذاری داشته باشیم.

 

آیت الله نمازی همچنین به اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد داد مرکز ثقل فعالیت های ستاد را به روی ابعاد علمی و فرهنگی سوق دهند.

 

وی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان شد تا در شش ماهه دوم سال پیش بینی اجرای چندی برنامه درخور توجه برای این فریضه الهی داشته باشند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بخش پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: طبابت در نگاه توحیدی شغل و وسیله اکتساب و ارتزاق نیست بلکه طبابت در نظام توحیدی دارای جایگاه ارزشی است که طبیب را در ردیف و در کنار عالم قرار داده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که حضرت علی (ع) از عالم فقیه، امیر عادل و حکیم حاضر و ظاهر به عنوان افرادی نام برده است که باعث سعادت جامعه می شوند گفت: متأسفانه امروز نگاه به طبابت نگاه کاسب کارانه است تا بیماران هزینه درمان را پرداخت نکند درمان نمی شود.

 

سرهنگ باقر فرهنگ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان نیز در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: فعالیت ستاد احیای شهرستان کاشان به گونه ای بوده است که کاشان به عنوان شهرپایلوت کشور در بحث تذکر لسانی رتبه اول را کسب کرده است که این امر بیانگر این است که بحث فریضه را که واجب رفراموش شده است با قوت دنبال می کند.

 

وی افزود: موضوع امربه معروف و نهی به عنوان فریضه ای که در جامعه مظلوم واقع شده است نیازمند انسجام و استحکام بیشتری است که امیدواریم بتوانیم نتایج شایسته ای را در این بخش داشته باشیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات