۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۱۳۷۰
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

مبارزه با افکار منحرف سیاسی در حوزه مهم‌ترین رسالت مجمع نمایندگان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مبارزه با افکار سیاسی منحرف در حوزه را از اهداف این مجمع دانست و گفت: در حوزه افکار سیاسی است که خلاف جهت نظام حرکت می‌کند؛ عده‌ای هستند که می‌خواهند حوزه و طلاب را از مسیر نظام خارج کنند.
مجمع نمايندگان طلاب اولين جلسه مجمع عمومي نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در نخستین جلسه این مجمع که در مجتمع شهر آفتاب مسجد مقدس جمکران برگزار شد، مجمع نمایندگان را بخشی از بدنه حوزه دانست و با اشاره به منشور این مجمع بیان داشت: مجمع نهادی حوزوی بوده که دارای شخصیت حقوقی است و با آرای مستقیم طلاب و فضلای برای تحقق آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در جهت اصلاح و تعالی حوزه علمیه فعالیت می‌کند.

 

وی افزود: دوره نمایندگی مجمع چهار سال بوده و هدف از تشکیل آن نیز ایجاد ارتباط بیشتر طلاب و فضلا با مقام معظم رهبری،مراجع تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه در جهت اهداف و مصالح حوزه و نظام اسلامی است.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ارتقای سطح علمی حوزه، اصلاح و تنظیم برنامه‌های آموزشی، ایجاد رشته‌های مورد نظر، گسترش معارف اسلامی، گسترش تبلیغات اسلامی از طریق اعزام مبلغ، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی طلاب، تهذیب و تربیت مجتهدان را از جمله وظایف این مجمع برشمرد.

 

وی تصریح کرد: مجمع از 202 نفر نماینده از اساتید، معاونان و افراد مؤثر در حوزه تشکیل شده است که این افراد رابط رسمی میان بدنه و مقامات عالی حوزه هستند؛ البته این سرمایه‌های عظیم هنوز به فعلیت واقعی خود نتوانسته برسد.

 

حجت‌الاسلام حسین نژاد با تأکید بر این‌که باید حرکت عملی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این مجمع تنها 20 درصد انرژی خود را به ظهور رسانده است که با حمایت مراجع تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه 80 درصد باقی مانده نیز می‌تواند به فعلیت برسد.

 

وی افزود: البته تاکنون کارهای خوب و مهمی صورت گرفته است، ولی باید تلاش ما به فعلیت رساندن تمام ظرفیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلا باشد.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مبارزه با افکار سیاسی منحرف در حوزه را از اهداف این مجمع دانست و گفت: در حوزه افکار سیاسی است که خلاف جهت نظام حرکت می‌کند؛ عده‌ای هستند که می‌خواهند حوزه و طلاب را از مسیر نظام خارج کنند.

 

وی افزود: سیاسیون حتی می‌خواهند روحانیت شیعه را که موظف است در این مسیر مقدس حرکت کند را به انحراف بکشانند؛ نمایندگان مجمع نیز با روشنگریی و تبیین مسائل در جلسات به طلاب جلوی این انحراف را می‌گیرند؛ حتی اگر طلبه‌ای به اوج مسائل سیاسی رسیده که برای او ضرر داشته باشد نمایندگان او را از این آفات دور می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حسین نژاد با بیان این‌که تاکنون 90 طرح از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استخراج شده است؛ بیان داشت: قریب به 25 طرح به شورای عالی ارسال شده که اجرایی یا در حال برنامه ریزی است، بخشی نیز به سبب توجیهات انجام نشده است؛ بخشی نیز در بایگانی مجمع باقی مانده است که باید این‌ها را جدی دنبال کنیم.

 

وی عنوان کرد: بایدتلاش کنیم مجمعی که امام راحل دستور آن را صادر کرده و خواسته رهبر معظم انقلاب است را ایجاد کنیم و در این دوره تأثیرگذاری بیشتری از خود نشان دهیم و این کار نیاز به همکاری، تلاش و جدیت دارد؛ همچنین نمایندگان طلاب می‌توانند رابط خوبی میان ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و دیگر مسؤولان با طلاب باشند./993/پ202/ج

ارسال نظرات