۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۵۶۳
امام جمعه کرج:

مبارزه با تروریسم بهانه آمریکا برای حضور در منطقه است/ خواب ارتباط با آمریکا تعبیر نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در البرز،‌ گفت: نفوذ در منطقه، حفظ موقعیت خود در عراق و جلوگیری از بیداری اسلامی مهم‌ترین هدف آمریکا از ائتلاف علیه داعش است.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج،  با اشاره به تلاش استکبار برای از بین بردن بیداری اسلامی در منطقه، گفت: مستکبران به بهانه مبارزه با تروریسم به دنبال کسب منافع پلید خود هستند و در این راه مرتکب هر جنایتی می‌شوند، بر سر مردم بمب ریختند و چه خانه‌هایی را که ویران نکردند و همین‌ها در حال حاضر داعیه مبارزه با تروریسم را دارند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب به کمر این‌ها بیل خورده و در حال شکست هستند یک حرکت مرموزی به عنوان ائتلاف مبارزه با تروریسم راه انداخته‌اند.
 
امام جمعه کرج به اهداف آمریکا از حضور در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: مهم ترین هدف آمریکا نفوذ در منطقه و جلوگیری از بیداری اسلامی در منطقه است و آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست‌ها و طالبان که دست پروده خودشان است  وارد افغانستان شد و هم اکنون نیز به بهانه مبارزه با جبهه النصره و داعش به دنبال حفظ حضور خود در منطقه می باشد.
 
وی با بیان اینکه  تاکنون حملات نظامی این دشمن دیرینه اسلام نتیجه نداشته است یاد آور شد: امروز به اسم دفاع از حقوق بشر و عدم حمایت از گروه های تروریستی به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است از این رو دولت های اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند تا در برابر دشمن به موفقیت دست یابند.
 
امام‌جمعه کرج اظهارداشت: کشورهایی که خود این گروه‌های تروریستی را به وجود آورده و کشورهایی مانند عربستان، قطر و اردن برای تجهیز و کمک مالی آن‌ها اقدام کرده‌اند و هم اکنون داعیه مبارزه با تروریسم را دارند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آرزوی صحت و سلامتی برای رهبرمعظم انقلاب و لزوم تشکر از خداوند متعال برای انجام عمل موفقیت‌آمیز اظهار داشت: آنچه که در دوران درمان رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم، ابراز لطف مسؤولان و مردم ایران اسلامی و حتی سران و مسؤولان کشورهای مختلف بود و این نشان از یک پیوند عمیق و وثیق بین مردم و امام امت دارد که این همه علاقه‌مندی قابل تقدیر و تشکر است.
 
امام جمعه کرج در ادامه  با اشاره به حمایت برخی مسؤولان استان البرز از فتنه‌گران افزود: برخی افراد به عنوان دفاع و برخی به عنوان حمایت به عناوین مختلف و در مکان‌های مختلف حمایت‌هایی را از فتنه و فتنه‌گران می‌کنند از این رو همین جا نیز برای آخرین بار اعلام می‌کنم که اگر دیده و شنیده شود که کسی جسارت کرده و از فتنه گران حمایت کند من حیدری عمل می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور هستند که دلشان برای آمریکا می‌تپد و هرچند وقت‌یک بار صدایی از آن‌ها بلند می‌شود تصریح کرد: برخی افراد جیره خوار غرب در کشور وجود دارند که با وجود دفاع مردم از حقوق مسلم خود، هراز چند گاهی دست به فتنه گری می زنند اما باید بدانند خواب ارتباط با آمریکا به برکت حزب الله تعبیر نمی شود .
 
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ‌ ملت ایران هرگز جنگ‌طلب نبوده و از هیچ جنگی استقبال نمی‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه واقع شدن پیروزی انقلاب اسلامی در  یکی از مناطق تحت سیطره و نفوذ آمریکا از الطاف الهی است بیان داشت:  انقلاب اسلامی ایران طرح‌هایی که برای ماندن این کشورها در منطقه داشتند نقش برآب کرد و طرح‌های آمریکا با موج ناشی از انقلاب اسلامی دچار دگرگونی شد.
 
وی با عنوان اینکه دشمن همواره برای ضربه زدن به انقلاب تلاش داشته است گفت: استکبار از همان ابتدا برای انحراف مسیر انقلاب تلاش کرد و هرچه توطئه می دانست انجام داد و صدام را که یکی از تربیت‌یافتگان خودش بود برای ضربه زدن به انقلاب انتخاب کرد و این توطئه‌ها تاکنون نیز ادامه دارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز رشد و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه علمی و دفاعی ثمره خون شهدا دانست و بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی در جنگ برای ایران به دست آمد و این از الطاف الهی بود که در شرایط سخت و فشار تجارب بسیار خوبی برای انقلاب ما به وجود آمد.
 
خطیب نماز جمعه کرج  گفت: تجربیات سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همه در دوران دفاع مقدس به وجود آمد و دفاع مقدس باورهای ملت ما را قوی تر ساخته است کرد از این رو باید از این دستاوردها با تمام توان حراست و مراقبت کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با بیان اینکه تجارب دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند هستند یادآور شد: تجارب خوبی که در طول دفاع مقدس به دست آوردیم تجاربی است که اگر سالیان سال تلاش می کردیم، موفق به کسب آنها نمی شدیم و عزت امروز ما بواسطه رشادت های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
 
امام جمعه کرج  اظهار داشت: این ملت در صورت تعرض و جسارت دشمنان، تا پای جان برای دفاع از انقلاب، کشور و آرمان‌های خود مقاومت کرده و به احدی اجازه تعرض به کشور را نخواهند داد و در حال حاضر هیچ کشوری جرات نگاه کج به ایران را ندارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در ادامه به تحریم هایی که علیه ایران وضع شده اشاره کرد و بیان داشت: امروز هم ایران در کمال صلح و آرامش با  دنیاتعامل دارد و با تمام تحریم‌هایی که بر علیه کشورمان وضع شده به فعالیت خود ادامه داده و درمسیر رشد علم و بالندگی گام برمی دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان با اشاره به فرا رسیدن بازگشایی مدارس، بر ضرورت پرداختن به اصول تربیت اسلامی و دینی در فضاهای آموزشی تاکید داشت و بیان داشت: تربیت باید از همان سال‌های ابتدایی آغاز شود و در کنار آموزش به روح دانش آموزان توجه کرد از این رو علمی مفید خواهد بود که در کنارآن تربیت باشد و اگر نسل ما خوب تربیت شوند خیر آن به همه جامعه خواهد رسید./801/پ202/ب4
ارسال نظرات