۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۲۱۶۸۴
مدیر حوزه علمیه مهدیه امیدیه مطرح کرد؛

تحقق خواسته های رهبری معیار پیشرفت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مهدیه امیدیه، پیروی طلاب حوزه های علمیه از رهنمودهای رهبری را راه تربیت افراد شایسته و توانا دانست و گفت: معیار پیشرفت حوز های علمیه تحقق خواسته های رهبری است.
اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي

حجت الاسلام جواد زبیدی، مدیر حوزه علمیه مهدیه امیدیه، در گفت و گو با خبرگزاری رسا در اهواز، پیروی از رهنمودهای رهبری معیار پیشرفت حوزه های علمیه بود و جامعه ای که پیرو امام زمان(عج) و نماینده بر حقش باشد، انسان های مؤمن، دانشمند و نمونه ای تربیت خواهد کرد.

وی با اشاره به نیاز جامعه به مبلغان و اساتید کارآمد در عرصه فرهنگ، تعلیم و تربیت گفت: حوزه علمیه به عنوان کانون آموزش و تربیت افراد متعهد، سهم بزرگی از فرهنگ سازی در جامعه را برعهده دارد.  

حجت الاسلام زبیدی با بیان اهمیت دروس اخلاق و تفسیر برای طلاب حوزه های علمیه اظهارداشت: کاستی هایی در زمینه وجود اساتید اخلاق و تفسیر وجود داشته و این یکی از معضلات مهم طلاب است.

مدیر حوزه علمیه مهدیه امیدیه به طلاب نو ورود توصیه کرد: پیروی از رهنمود های رهبری شرط اساسی موفقیت است.

وی اخلاق پسندیده، آگاهی و عمل به آموزه های دینی را سه معیار طلبگی عنوان کرد و گفت: طلبه موفق در جامعه به معیار سنجشی برای خوبی ها و بدی ها خواهد بود.

حجت الاسلام زبیدی تأکیدکرد: تدریس قرآن در حوزه علمیه باید به صورت اصلی و نه فرعی ادامه داشته باشد و این یکی از عوامل رشد و گسترش نقش دینی حوزه ها برای هدایت انسان ها خواهد بود.

 وی در پایان نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در حوزه های علمیه را زمینه رشد علوم دیگر دانست و ابرازداشت: حوزه علمیه برای تربیت نیروهای اثر گذار باید بر اساس آموزه های قرآنی عمل کند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات