۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۲۱۸۳۷
رییس بانک انصار قم:

عدم آشنایی با بانکداری اسلامی سبب گرفتار شدن به دام ربا است

خبرگزاری رسا ـ رییس بانک انصارقم عدم آگاهی جامعه از بانکداری اسلامی را سبب گرفتار شدن به دام ربا دانست و گفت: بانک انصار در بخش قرض‌الحسنه هیچ گونه مبلغی را به عنوان وجه التزام نمی‌گیرد بلکه منابعش را از طریق ضمانت‌ها پیگیری می‌کند.
بانک انصار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هادی میرزایی رییس بانک انصار قم پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی با اشاره به دیدارهای مختلف بانک انصار با مراجع تقلید در راستای بانکداری اسلامی اظهار داشت: حجت الاسلام رضازاده دبیر کمیته فقهی بانک انصار با هماهنگی رادیو معارف، برنامه آموزشی را برای آشنایی مردم با بانکداری اسلامی تدوین کرده است.

وی در ادامه عدم آگاهی جامعه از بانکداری اسلامی را سبب گرفتار شدن به دام ربا دانست و ابراز داشت: بانک انصار برای سرعت بخشیدن به امور بانکی، دستگاه‌های خودپردازی را تعبیه کرده است که مردم می‌توانند در روزهای تعطیل نیز اقساط خود را پرداخت کنند و حتی پرداخت اقساط بعد از روز تعطیل، جریمه دیرکرد را به دنبال نخواهد داشت.

رییس بانک انصار با توجه به حساسیت سیستم بانکداری تأکید کرد: بانک انصار در بخش قرض‌الحسنه هیچ گونه مبلغی را به عنوان وجه التزام نمی‌گیرد بلکه منابعش را از طریق ضمانت‌ها پیگیری می‌کند.

میرزایی با اشاره به تصویب قانون وجه التزام در مجلس افزود: این قانون بر اساس شرط ضمن عقد میان بانک با مشتری بسته شده و به عنوان ضمانت اجرا برای بازگشت سرمایه بانک است.

وی در پایان گفت: افزون بر قانون وجه التزام، طبق تشخیص بانک انصار، چنانچه فردی فردای روز تعطیل نیز بدهی خود را پرداخت کند مبلغی اضافه بابت وجه التزام از او دریافت نمی‏‌‏شود./908/پ203/ی

ارسال نظرات