۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۲۱۹۳۰
مدیرحوزه علمیه الغدیر اهواز تأکید کرد؛

ضرورت وجود روحیه جهادی در طلاب برای ورود به عرصه علم و دانش

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه الغدیر اهواز با تأکید بر ضرورت وجود روحیه جهادی در طلاب برای ورود به عرصه علم و دانش اظهارداشت: علم و توانایی علمی مهم‎ترین شاخص موفقیت طلاب در فراگیری و نشر علوم دینی است.
حجت الاسلام سعيد شعاعي ، مدير حوزه علميه الغدير اهواز

 حجت الاسلام سعید شعاعی، مدیر حوزه علمیه الغدیر اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بهره مندی از روحیه جهادی و تلاش گری در ورود به عرصه علم و دانش را برای طلاب ضروری دانست و افزود: آغاز سال تحصیلی جدید میدان ارزشیابی برای نمایان ساختن توانمندی های علمی و فکری طلاب حوزه های علمیه است.

وی نظم و هماهنگی را دو عامل هموار کننده مسیر دانش و پشتوانه عملی طلاب برشمرد و عنوان کرد: دریافت نتیجه مناسب بدون رعایت نظم و هماهنگی در برنامه ریزی ها امکان پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام شعاعی، رعایت اخلاق، دانش پذیری و توجه به معنویات را از شرایط میثاق طلبگی دانست و افزود: پیروی از دستورات پیامبر و مردم داری، سلاح طلبه در برابر انحرافات جامعه است.

مدیر حوزه علمیه الغدیر اهواز ادامه داد: یکی از وظایف طلاب هدایت جامعه و نشر دانسته های مذهبی بوده که بدون وجود اساتید توانا و بازگشت به کتاب های دینی امکان پذیر نخواهد بود.   

وی افزود: فضای دینی گسترده، اساتید توانا و کاوشگری طلاب سه محور اساسی تربیت طلاب تراز جامعه اسلامی است که باید فراهم شوند.

حجت الاسلام شعاعی گفت: حوزه علمیه به عنوان کانون و مرکز تربیت نیروهای اثر گذار و کارآمد نقش مهمی در رشد رسالت تبلیغ و برقراری روحیه اسلامی در جامعه دارد.

مدیر حوزه علمیه الغدیر در ادامه از به کارگیری اساتید با تجربه، اخلاق و تفسیر در این حوزه خبر داد و افزود: آیت الله حیدری از جمله اساتید بزرگ و توانای این حوزه علمیه است.

حجت الاسلام شعاعی در پایان یکی از برنامه های مهم حوزه های علمیه را نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در کلاس های درس عنوان کرد و ابرازداشت: امیدواریم با تأسیس مؤسسه های قرآنی این کار با سرعت بیشتری انجام شود./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات