۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۲۲۳۹۹
استاد حوزه علمیه:

حوزه برای انجام مأموریت خود از ابزارهای نوین بهره بگیرد

خبرگزاری رسا ـ شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی با بیان این‌که روحانیت باید متناسب با ادبیات روز در جامعه تأثیرگذار باشد، گفت: عده‌ای تنها به روش‌های سنتی بسنده کرده و از ابزارهای روز و وسائل ارتباط جمعی غافل هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن رمضاني

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهنگ اسلامی را زیر بنای حرکت‌های مختلف جامعه اسلامی دانست.

 

وی با بیان این‌که برداشت‌های متفاوتی از فرهنگ می‌شود، ابراز کرد: فرهنگ جامعه ما فرهنگی یک دست نیست و در هر صنف و گروهی فرهنگ ویژه‌ای حاکم است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در قشرهای سنتی، فرهنگ اسلامی و پایبندی به این ارزش‌ها حاکم است، افزود: علت این مسأله هم بر می‌گردد به پایبندی به ارزش‌ها و پشتوانه عمیق و استواری که سالیان سال بر استحکام آن افزوده شده است.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی حوزه‌های علمیه را از ریشه دار ترین مراکز فرهنگی تأثیرگذار در جامعه دانست و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه ابزارهای فراوانی را برای ارتباط با مردم و فرهنگ سازی جامعه دارند که باید به خوبی از آنها استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی بر ضرورت آشنایی و استفاده از فضای مجازی و ابزارهای جدید برای تبلیغ دین تأکید کرد و افزود: روحانیت باید خود را با سبک‌های مدرنی که اقتضای زمان ما است تنظیم و از این ابزارها برای فرهنگ سازی بیشتر استفاده کند.

 

وی با بیان این‌که روحانیت باید متناسب با ادبیات روز در جامعه تأثیرگذار باشد، ابراز داشت: بسیاری از حوزویان به این وظایف آشنا هستند و وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند اما عده‌ای تنها به روش‌های سنتی بسنده کرده و از ابزارهای روز و وسائل ارتباط جمعی غافل هستند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی قشر متدین این عرصه‌های مهم و تأثیرگذار را خالی بگذارند قطعا دشمنان و کسان دیگری در این عرصه وارده می‌شوند و بر فرهنگ مردم اثر می‌گذارند.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی وظیفه حوزه علمیه و روحانیت را ترویج دین و فرهنگ اسلامی به اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: چیزی که جامعه از حوزه علمیه و علما انتظار دارد این است که با استفاده از امکانات روز فرهنگ و ارزش‌های اسلامی را در معرض افکار عمومی قرار داده تا مردم بیش از پیش با فرهنگ ناب اسلامی آشنا شوند./927/ت302/ج

ارسال نظرات