۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۲۳۰۴۶
مدیرکل ارشاد اسلامی اصفهان:

تقویت صنعت چاپ یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل ارشاد اسلامی اصفهان با بیان این‌که صنعت چاپ یکی از بهترین مقوله‌هایی است که می‌توان با آن در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد، گفت: با تغییرات در قوانین باید ظرفیت‌های توسعه صنعت چاپ را چندین برابر کنیم.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت‌الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان امروز در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان با اشاره به ضرورت رسیدگی اداره ارشاد به امر چاپ گفت: برای دستیابی به توسعه در صنعت چاپ در استانی که ظرفیت‌های خوبی از نظر محورهای تعاملی شرق، غرب، شمال و جنوب و صنایع تکمیلی حوزه چاپ و گذشته تمدن‌ساز دارد، باید تلاش کنیم که به حداقل‌ها برسیم.

 

 

وی در ادامه به قدمت 800 ساله هنر و صنعت چاپ افزود: امروز دنیا به اوج تحولات در این صنعت رسیده اما هنوز اتفاقات و تحولات زیادی باید رخ دهد که به قله چاپ برسیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گام نخست را برای رسیدن به این مهم در حوزه منابع انسانی و تربیت و پرورش نیروهای توانمند دانست و تصریح کرد: نکته قابل تأمل این است که ما در دانشگاه‌ها هنوز نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های منابع انسانی را فراهم کنیم که این سبب کندی در پیشرفت صنعت چاپ در اصفهان شده است.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: این مهم از ضعف‌های اصلی این حوزه است و ما همیشه به دنبال آن بودیم که صنایع را تهیه کنیم اما امروزه صنعت چاپ نیاز به دانش فنی بالائی دارد که لازم است در میسر علمی و دانشگاهی این مهم رخ دهد.

وی با بیان اینکه رسیدن به این امر مهم کمک فعلان چاپ را می طلبد گفت: در کنار این دانش برای بدنه فعال چاپ نیز دوره‌های پودمانی پیش‌بینی شده که به زودی ظرفیت‌ آن فراهم می شود.

حجت‌الاسلام قطبی در ادامه به ارتقای وضعیت موجود اشاره کرد و ابراز داشت: باید در کارهای صنعتی و پیشرفته تحقیقات صورت پذیرد و اگر بتوان یک درصد سرعت و کیفیت و بهره‌وری را ارتقا دهیم، به این مهم دست‌ یافته ایم.

مدیر کل اداره‌فرهنگ و ارشاد اصفهان به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مرکز رشد فرهنگ هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: به زودی این مرکز پذیرش می‌کند و افرادی که ایده‌های جدید و یا مستعد انجام کارهای تحقیقاتی تخصصی هستند، می‌توانند در این شهرک دفاتر طرح توسعه خود را راه‌اندازی کنند که از معافیت‌های مالیاتی و گمرک و حمایت‌های قانونی نیز بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه ما در کشوری هستیم که جوانان در صعود قله‌های علم و فناوری پیشتاز هستند، با طرح این سؤال که چرا ما در حوزه چاپ نتوانستیم پیشرفت داشته باشیم تصریح کرد: متأسفانه در این حوزه ما 100 درصد وابسته هستیم، البته ما از مشکلات مالیات و گرانی کاغذ خبر داریم اما باید از جائی همت کنیم و در شرایط تحریم امروز در این صنعت به خودکفائی برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گردش مالی چاپ در ایران را به کمتر از یک درصد گردش مالی چاپ در دنیا دانست و افزود: امروزه صنعت چاپ در تمام زوایا رشد داشته و ما نیز که زمانی پیشتاز و مولد آن بودیم، امروز باید در برابر این تهاجم دشمن مقابله کرده و همت کنیم.

وی در پایان صنعت چاپ را یکی از بهترین مقوله‌هایی که می‌توان با آن در مقابل تهاجم دشمن مقابله کرد، دانست و ابراز داشت: با تغییراتی که در قوانین باید صورت پذیرد، ظرفیت‌های توسعه صنعت چاپ را باید چندین برابر کنیم و باید تلاش کنیم که در عرصه سیاسی، و فرهنگی ورود پیدا کنیم./939/پ202/ب4

ارسال نظرات