۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۲۳۲۴۴
رائفی پور:

شناخت استراتژی دشمن و عمل به شعائر اسلامی یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد رسانه گفت: شناخت دقیق استراتژی دشمن و تمسک و عمل به شعائر اسلامی از مهم ترین راهکارهای دشمن شناسی است.
شناخت استراتژی دشمن و عمل به شعائر اسلامی یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر رائفی پور، استاد دانشگاه در جلسه چهارم سلسله نشست های دشمن شناسی، موسسه فرهنگی و هنری شهید آوینی که شب گذشته در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، به بررسی هرم قدرت یهود صهیونیسم پرداخت و گفت: این هرم شامل سطوح مختلفی از جمله لوسیفر، شاه جهان، شورای سیزده تاجدار، انجمن سیصد خاندان، خاندان های قدرتمند تابع، اتاق های فکر، سلطه بر دارایی های جهان، سلطه بر منابع جهان، سلطه بر جمعیت جهان، سربازان پیاده نظام، بردگان است.

وی در ادامه به بررسی راهکارهای مقابله با این جریان شیطان محور پرداختند [چه کنیم؟] که شناخت دقیق استراتژی دشمن و تمسک و عمل به شعائر اسلامی از مهمترین این راهکارهاست.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که اگر نتوانیم راهبردها، تاکتیک‌ها، شیوه‌ها و ابزار دشمن را شناسایی کنیم باید هزینه‌های بسیاری بپردازیم، اظهار داشت: دشمن امروز با ابزارهای نوین به جنگ علیه ملت‌های مسلمان برخاسته است بنابراین باید هوشیار باشیم.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی از بدو پیروزی با دشمنان قسم خورده و مسلح به تمامی ابزارهای سخت و نرم مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: اما ملت ایران با توکل بر خدا و پیروی بصیرانه از مقام معظم رهبری ‌توانسته‌اند تاکنون بر دشمن پیروز شده و این تجربه ارزشمند قطب‌نمای دشمن‌شناسی است

وی با بیان این‌که یکی از پیش نیازهای مقابله با دشمن، شناسایی تفکر، اندیشه و حوزه حرکت است، تصریح کرد: سیاست‌گذاران و مراکز تصمیم‌گیرنده برای مقابله،‌باید پیکرشناسی مناسبی از دشمن در محیط‌های مختلف داشته باشند.

رائفی پور مهم ترین استراتژی آمریکا را متوقف کردن ایران در گسترش انقلاب اسلامی در صورت لزوم بهره‌گیری از نیروی نظامی برشمرد و افزود: علت اصلی همه اقدامات خصمانه آمریکا و استکبار علیه ایران، ترس از گسترش اسلام ناب محمدی و وحدت مسلمانان با هم است چرا که ‌جلوی چپاولگری ‌آنها‌گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که ‌جنگ نرم بسیار پیچیده و دیریاب‌تر است، تصریح کرد: ‌در این جنگ ‌نه تنها دشمن خط جبهه مشخصی ندارد، بلکه رفتارهای او غالباً غیر‌مستقیم و در لایه‌هایی از بی‌طرفی، خیرخواهی و فعالیت‌های جذاب فرهنگی نهفته است.

کارشناس ارشد رسانه با بیان این‌که در چنین شرایطی شناخت دقیق دشمن، نقش کلیدی در تبیین اهداف، برنامه ها و توطئه‌های گوناگون او دارد و بهترین شرایط را برای خنثی‌سازی توطئه‌ها، پیشگیری از آسیب‌ها و مقابله هوشمندانه برای ناکامی دشمن دارد.

وی افزود: دشمن شناسی کشور را از گرفتار شدن در انجام هزینه‌های مضاعف و پراکنده مصون می‌دارد و در سطح رودرویی، امکان تجمیع قوا در نقطه اصلی و محوری را میسر می‌سازد بر همین اساس، هر چقدر شناخت و دانش ما از دشمن، تمایلات و انگیزه هایش بیشتر باشد، می‌توانیم آتش توپخانه هوشمندانه‌تری مهیا کنیم.

رائفی پور در ادامه با بیان این‌که در جنگ نرم شناسایی دشمن بسیار سخت است، تصریح کرد: در جنگ نرم باید به اهداف و نوع توطئه‌ها اشراف داشته باشیم و بدون اشراف اطلاعاتی در جنگ نرم گام برداشتن به خطا رفتن است./9596/پ202/ب

ارسال نظرات