۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۲۴۰۰۳
امام جمعه موقت رشت:

حج تجلی وحدت امت اسلامی در برابر استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج گفت: حج تجلی وحدت امت اسلامی در برابر استکبار جهانی است.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های نماز عید قربان مرکز استان، عید قربان را عید عشق و اخلاص نامید و گفت: اگر انسان عاشق خداوند باشد همه هستی خود را فدا می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، رسم قربانی دادن در راه خداوند را به علت اخلاص حضرت ابراهیم در یکتا پرستی دانست و گفت: در سایه اخلاص ورزی انسان جز از خدا نمی ترسد و در برابر زورگویان سر تعظیم فرود نخواهد آورد و گذشتن از مال و کمک به نیازمندان از ارزش هایی است که باید آن را درک و عمل کرد.

 

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج خاطرنشان کرد: حج تجلی وحدت امت اسلامی در برابر استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی حج را مظهر یکپارچگی و وحدت مسلمانان جهان دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط جهان اسلام و توطئه دشمنان، وحدت و همدلی بهترین گزینه برای مقابله با حربه های دشمنان است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز ملت های جهان هوشیار و بیدارتر از گذشته در برابر مستکبران عالم خواهند ایستاد، خاطرنشان کرد: توطئه های دشمنان اسلام با مقاومت و ایستادگی امت اسلامی خنثی خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز گروه های تکفیری  بلای جان منطقه شده اند، ادامه داد: این گروه های تروریستی پرورش یافته دلار های آمریکایی هستند.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که آمریکایی ها به منظور تضعیف بیداری اسلامی گروه های تفکیری نظیر داعش را در منطقه به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: این گروه ها مورد حمایت مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه هستند.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی در ادامه سخنان خود به سخنرانی رییس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: گفتار و رفتار شایسته رییس جمهوری کشورمان، در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که سخنرانی رییس جمهور قلب امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی خرسند کرد، بیان داشت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه جهانی مورد توجه همه کشورها قرار گرفته است.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ حجاب اسلامی در دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: دانشگاه ها باید در این زمینه با برنامه ریزی مناسب تلاش کنند تا شاهد گسترش و تقویت حجاب برتر در جامعه باشیم.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت دستگیری از نیازمندان تأکید کرد و گفت: عید قربانی فرصتی برای توجه به اقشار ضعیف جامعه است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات