۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۲۴۰۵۱
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

روحانیت در انتقال مبانی دینی و اعتقادی به دانش‌آموزان نقش اساسی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله گفت: روحانیت در انتقال مبانی دینی و اعتقادی به نسل جوان و نوجوان نقش بسیار بالایی دارد و بعد از انقلاب با حضور پررنگ روحانیت در مدارس شاهد نماز جماعت و برگزاری کلاس‏های اعتقادی هستیم که دشمن را نگران می‎کند.
حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي، نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نگرانی شبکه‌های ضد انقلاب از حضور روحانیان در مدارس،‌ گفت: ضد انقلاب از بدو تولد انقلاب از ناحیه نیروهای مذهبی به ویژه روحانیت آسیب‏های فراوانی را دیده است زیرا هر جا روحانیت حضور پیدا کرده به طور قطع در رسوا کردن دشمنان انقلاب موثر بوده و این موضوع سبب نگرانی آنها می‏شود.

 

وی افزود: ضد انقلاب از اول انقلاب تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کردند تا عظمت و جایگاه روحانیت را از بین ببرند و بر این اساس عنوان می‎کردند که روحانیت نباید در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دخالت داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‏الله اظهار کرد: دشمنان اسلام فهمیدند که حضور جریان روحانیت در مراکز آموزشی می‎‎‎تواند تغییر جدی به وجود آورده و نسل امروز را با انقلاب و مبانی دینی آشنا کرده و به سمت و سویی ببرد که کار آنها را دشوار کند به همین دلیل با تبلیغات خود اذهان مردم را به حرف‌های غلط شیفته کرده و روحانیت را مایوس کنند در حالی که نه روحانیت مایوس شده و نه مردم دست از حمایت روحانیت برمی‌دارند.

 

حجت‌الاسلام گواهی درباره تاثیر حضور روحانیان در مدارس آموزش و پرورش بر نسل جوان و نوجوان گفت: روحانیت در انتقال مبانی دینی و اعتقادی به نسل جوان و نوجوان نقش بسیار بالایی دارد بعد از انقلاب با حضور پررنگ روحانیت در مدارس شاهد نماز جماعت و برگزاری کلاس‏های اعتقادی هستیم که این مسأله دشمن را نگران می‎کند.

 

وی افزود: اگر چه نمی‎توان گفت روحانیت به همه اهداف انقلاب دست یافته اما به موفقیت‏های بزرگی رسیده و سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها در مقابل تهاجم فرهنگی حفظ شوند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‏الله درباره وظیفه نهادهای حوزی به ویژه آموزش و پرورش در قبال نسل جوان گفت: امروز برخی با یأس و ناامیدی ابراز می‌کنند که جوانان امروز مانند گذشته نیستند درحالی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند جوانان امروز نه تنها کمتر از جوانان دیروز نیستند بلکه با رشد و تعالی علمی و دینی پیش رفته و حرکت می‌کنند.

 

حجت الاسلام گواهی در ادامه بیان داشت: امروز جوانان در برنامه‌های عبادی مانند اعتکاف، دعای عرفه، نماز جمعه، نمازجماعات، شب‌های قدر و یادواره‌‌های شهدا حضور پرشور پیدا می‌کنند و این نشان می‌دهد که روحانیت نقش خود را به خوبی ایفا کرده اگر چه روحانیت به عنوان بانی انقلاب باید فعالیت خود را روز به روز بیشتر کند.

 

وی درباره وظیفه مجلس در عرصه قانون گذاری و حمایت از روحانیت اظهار کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند مجلس در رأس امور است و می‌تواند در همه جا نقش ایفا کند؛ مرکز پژوهش های مجلس باید آسیب‌ها و مشکلات را شناسایی کرده و افزون بر رسیدگی به مسائل مادی و دنیوی مردم برای مسائل معنوی و آخرتی آنها نیز سرمایه‌گذاری کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله بیان داشت: مجلس باید تلاش کند حضور روحانیت در مراکز آموزشی را از مهد کودک تا دانشگاه به عنوان یک مصوبه موضوعیت دهد و همان‌گونه که وجود معلم بهداشت یا ورزش را لازم دانسته حضور روحانیت را نیز لازم بداند.

 

حجت الاسلام گواهی در پایان خاطرنشان شد: روحانیان باید با زبان هر قوم صحبت کنند در مدت بعد از انقلاب کارهای فراوانی شده و نیروهای جوان و فعال روحانی زیادی تربیت شده است که در جشن عبادت و خیمه‌های معرفت کار کودک شرکت داشتند اما لازم است این تلاش و فعالیت‌ها بیشتر و گسترده‌تر شود./807/ت302/ب4

ارسال نظرات