۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۲۹۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ایمان و عشق به ولایت راز ماندگاری ارزش های دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان استقامت، پایمردی، ایمان و عشق به ولایت فقیه را راز ماندگاری دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: مدافعان خاک مقدس نظام اسلامی با عشق ودلدادگی به رهبر و مقتدای خود حتی اجازه ندادند گوشه ای از خاک پاک این کشور در اختیار دشمنان قرار گیرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار جمعی از فرماندهان دفاع مقدس استان آستانه تحمل را یکی از توصیه‏های دینی عنوان کرد و گفت: انسان مؤمن، آستانه تحمل بالایی دارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: به واسطه آستانه تحمل، میزان پایبندی انسان به اعتقادات دینی و یا حتی آمادگی وی برای شهادت در راه پرودگار، مشخص می شود.

 

نماینده ولی‏فقیه در گلستان اظهار داشت: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس با همراهی کردن امام امت و اهداء جان و مال خود اجازه ندادند تا دشمن بعثی و متحدان آنان سر سوزنی از خاک این کشور را تصرف کنند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که هدف اصلی استکبار جهانی از راه اندازی جنگ هشت ساله علیه ایران متوقف ساختن رشد و پیشرفت انقلاب نوپای اسلامی بود، ادامه داد: اما همه تلاش های آنها با از خود گذشتگی و رشادت فرزندان این ملت و همراهی خداوند متعال ناکام ماند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روزهایی که دشمن کمر به نابودی انقلاب اسلامی بسته بود رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به گونه‎ای به دفاع از انقلاب پرداختند که در مخیله متجاوزان خطور نمی‎کرد.

 

وی پیوستگی و وابستگی امام راحل به ذات اقدس الهی را از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعلقات ایجاد رنگ می‎کند اما بی‎تعلقی پیوستگی به وجود می‎آورد و آن که ایمان دارد و عمل صالح انجام می‎دهد خداوند محبت او را در دل ها می‎اندازد و انسان‎هایی که به خدا متعلق می‎شوند منشأ آثار باقیه خواهند بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که امام خمینی(ره) خودش آماده شهادت بود، یادآور شد: مسأله شهادت برای امام یک شعار نبود بلکه مسیری برای تعالی بود، امام اهل سیر و سلوک بودند و به فرماندهان نیز نیروی مثبت می‎دادند که این انرژی به دیگران نیز منتقل می‎شد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که گذشته تاریخی کشور ایران تجربه‎های تلخی بوده است، گفت: نباید شیرینی‎های امروز را فراموش کنیم و نباید بگذاریم پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس تصویری بی‌نظیر از دلدادگی به پروردگارشان را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: فرزندان غیور کشورمان در جنگ تحمیلی با اقتدا به رهبرشان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند. 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان استقامت، پایمردی، ایمان و عشق به ولایت فقیه را راز ماندگاری دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: مدافعان خاک مقدس نظام اسلامی با عشق ودلدادگی به رهبر و مقتدای خود حتی اجازه ندادند گوشه ای از خاک پاک این کشور در اختیار دشمنان قرار گیرد.

  

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که این تجربه گرانقدر باید حفظ شود، ادامه داد: حفظ تجربه نفس کشی شما از ساختن سنگر هم مهم تر است.

  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید سعید قربان، حضرت ابراهیم(ع) را الگوی صبر و تحمل در راه رضای حق‏تعالی دانست و خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی در صحنه‏های مختلف که آخرین آن، قربانی کردن فرزند بود، آستانه تحمل آن حضرت را مورد امتحان قرار داد.  

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آن حضرت، بعد از سربلندی در این آزمایش سخت الهی به مقام امامت رسید.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که آستانه تحمل بالا، ایمان انسان را تقویت می‏کند، اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز با صبر و بردباری در برابر مشکلات، به سرمایه معنوی ارزشمندی که همان ایمان به ذات اقدس الهی است، دست یافتند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در صحنه عمل با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کرده بود و در آن میادین سخت توانست ایمان و نورانیت خود را حفظ کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام راحل با آن همه ایمان، به رزمندگان دفاع مقدس که حاضر به ایثار و شهادت در راه رضای حق تعالی بودند افسوس می خورد.

 

وی، ایمان را تنها ذخیره ارزشمند انسان در سرای باقی دانست و اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس با غلبه بر بت نفس توانستند این سرمایه معنوی را به دست آورند.  

 

نماینده ولی ‏فقیه در گلستان با تاکید بر این که رزمندگان باید این سرمایه را حفظ کنند، گفت: این سرمایه برای شما ماندگار بوده و سایر سرمایه‏های مادی و دنیوی، فناپذیرند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: رزمندگان دفاع مقدس به خاطر ایمان قوی ناشی از آستانه تحمل بالا، برای دفاع از اعتقادات دینی، سرزمین و ناموس خود آماده جان دادن بودند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات