۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۲۴۴۶۰
آیت الله نورمفیدی:

وحدت امت اسلامی تنها راه خنثی شدن توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان وحدت را تنها راه عملی خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با هوشیاری و بصیرت در برابر تهاجم دشمنان شریعت محمدی قرار گیرند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در نشست با اعضای کمیته هماهنگی جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان با بیان این که در قرآن و روایت های دینی همواره بر وحدت میان مسلمانان تأکید فراوان شده است، گفت: دوری از تفرقه و اختلاف مهم ترین سفارش معصومین(ع) بوده است.

 

وی وحدت را تنها راه عملی خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با هوشیاری و بصیرت در برابر تهاجم دشمنان شریعت محمدی قرار گیرند.

 

امام جمعه گرگان این که امروز بر امت اسلامی تکلیف است که از دستورهای ارزشمند دین مبین اسلام در خصوص دوری از تفرقه و نزاع عمل کنند، گفت: تنها شعار وحدت دادن خوب نیست، بلکه باید در عمل شاهد وحدت عملی میان امت اسلام باشیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تفرقه و اختلاف باید ریشه ای حل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز هم برخی ها گرفتار مشکل اختلاف هستند که باید به سیره پیامبر گرامی اسلام مراجعه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که امت اسلامی باید در راه روش مسیر پیامبرگرامی اسلام و اهل بیت رسول خدا را دنبال کنند، تصریح کرد: راهی که ائمه امامیه عمل کرده را بپذیریم که این راه خدا، قرآن و عقلای اسلامی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبر ی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به خاطر منافع خود دست به تفرقه بین مسلمانان زده اند حال آنکه عده ای بدون درک این دسیسه ها آب به آسیاب دشمن می ریزند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با بیان این که کسانی که بدون درک شرایط جهان اسلام آتش اختلاف و تفرقه را شعله ور می کنند باید فردای قیامت پاسخگوی این اعمال باشند، تصریح کرد: راه مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام حفظ وحدت بین مسلمانان است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسؤولان باید به توانایی های استان بیشتر توجه کنند، افزود: انتظارم از مسؤولان این است که نگاهشان روزمرگی نباشد و نگاه توسعه ای به استان داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه گلستان با بیان این که باید گردشگری را در استان افزایش دهیم افزود: برای استان برگزاری جشنواره اقوام و انتقال مباحث فرهنگی امتیاز مثبتی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با رعایت مسایلی می توانیم این جشنواره را در راستای نماد فرهنگ اسلامی خوب، با نشاط و شادی آور برای مردم برگزار کنیم.

 

وی افزود: باید کارهایی انجام دهیم که برگزاری چنین جشنواره هایی جلوه اسلامی و برای مردم جالب و جذاب باشد تا در باعث معرفی هر چه بهتر استان گلستان شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که باید اختلافات را کنار بگذاریم گفت: رفع اختلاف های موجود در بین اقوام ترک، عرب و عجم و سایر اقوام می تواند باعث تعالی و تکامل باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر قانون جاذبه و دافعه وجود نداشت انسان برقرار نمی ماند، ادامه داد: این اختلاف ها باعث نزدیک شدن همدیگر به هم و رقابت مثبت می شود.

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: وقتی قومی پیشرفت قوم دیگر را می بیند خودش را به تحرک می اندازد و برای رسیدن به پیشرفت تلاش می کند و باعث رسیدن به کمال می شود./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات