۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۲۴۴۶۸
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

ویژه برنامه های دهه ولایت در 49 بقعه لرستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت در 49 بقعه متبرکه در این استان خبر داد.
جشن هاي دهه ولايت و امامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان، صبح امروز، در نشست با اصحاب رسانه گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی است.

وی با بیان این که ویژه برنامه های دهه ولایت در امام زادگان شاخص استان لرستان برگزار می شود، افزود: این برنامه ها در 49 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه با بیان این که مهم ترین وظیفه اوقاف اجرای برنامه های فرهنگی است، یادآور شد: در این ایام بیش از 30 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه تصریح کرد: در دهه ولایت 7 همایش بانوان ولایی در شهرستان های لرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های روز عید غدیر، عنوان داشت: میثاق نامه با ولایت نیز در روز عید غدیر خوانده می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برگزاری آزمون طرح حفظ قرآن، بیان داشت: 18 مهر ماه جاری همزمان با سراسر کشور آزمون کتبی آن در لرستان برگزار می شود.

وی بابیان این که سهم اوقاف لرستان در طرح تربیت حافظان قرآن 7 هزار و 700 نفر بوده است، افزود: این نهاد تا اواسط شهریور 8 هزار و 300 نفر را در سامانه ثبت نام کرده است.

حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: کلاس های طرح حفظ قرآن در مدارس، مؤسسات قرآنی، منازل، امام زادگان و حسینیه ها برگزار می شود.

وی با اشاره به این که در سال جاری پنج دوره اعزام تربیت مربی گری قرآن کریم به قم را داشتیم، افزود: آخرین مرحله اعزام به قم در راستای تربیت مربی قرآن کریم نیز 18 مهر ماه جاری است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح 35 نفر از بانوان در مرحله پنجم به قم اعزام می شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در ایام ولایت بین شکوفه ها و بزرگسالان، عنوان داشت: این مسابقات نیز در رشته های ترتیل، حفظ  و قرائت برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه افزود: نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآنی، به مرحله کشوری راه می یابند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات