۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۲۴۶۹۰
آیت‌الله علوی گرگانی:

تکامل دین با ولایت امیرمؤمنان محقق شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که واقعه غدیر خم تنها ویژه شیعیان نیست، تکامل اسلام و معرفی آن به عنوان آخرین دین برای جامعه بشری را در گرو معرفی امیرمؤمنان(ع) به عنوان جانشین رسول‌الله(ص) بیان کرد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت امامزاده حکیمه خاتون(س) با اشاره به آیه اکمال« الیوم اکملت لکم دینکم» گفت: هدف تمام انبیا دعوت انسان‌ها به توحید و وحدانیت بود.

 

وی افزود: خداوند متعال اسلام را به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین برای بشر بیان کرده است که با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین رسول‌الله(ص) این دین کامل شد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه واقعه غدیر ویژه شیعیان نیست، بیان داشت: آیات قرآن نیز عام بودن این واقعه را برای همه افراد بیان می‌کنند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شعاع ولایت از سوی امامزادگان روشنایی می‌دهد، عنوان کرد: امامزادگان زیر چتر ولایت و امامت هستند؛ از این‌رو مردم نسبت به این بزرگواران عشق و علاقه ویژه‌ای دارند.

 

وی ادامه داد: به سبب علاقه مردم کشور ما به امامزادگان، این بزرگواران در مناطق مختلف حضور داشته‌اند که متأسفانه بسیاری به سبب ظلم طاغوتیان زمان خود به شهادت رسیده‌اند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حضور تعداد زیادی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) در ایران اسلامی گفت: فرزندان امام هفتم(ع) افرادی دانشمند، فرهیخته و با کمال بوده‌اند که توان پاسخ‌گویی به پرسش‌های پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را داشته‌اند، از این‌رو با دعوت مردم حضور فعالی در ایران اسلامی داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(س) و حکیمه خاتون(س) از جمله امامزادگان و فرزندان امام موسی کاظم(ع) به شمار می آیند؛ این بزرگواران از شخصیت‌های بزرگی محسوب می شوند که مورد عنایت و توجه ویژه خداوند متعال قرار گرفته اند./993/پ202/ج

ارسال نظرات