۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۲۴۸۲۵
دهم آبان ماه؛

آخرین مهلت ارسال آثار به فراخوان مقاله شناخت اصول اعتقادی شیعه و مذاهب اهل تسنن

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد گفت: مهلت ارسال آثار به فراخوان مقاله شناخت اصول اعتقادی شیعه و مذاهب اهل تسنن تا دهم آبان ماه تمدید شد.
آخرین مهلت ارسال آثار به فراخوان مقاله شناخت اصول اعتقادی شیعه و مذاهب اهل تسنن

زهرا زمانیان، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به این که این فراخوان مقاله، در راستای سلسله همایش های تخصصی شیعه شناسی برگزار می شود، گفت: عقاید شیعه جزو پاکیزه ترین، منطقی ترین و مستحکم ترین عقاید است، لذا این فراخوان، بسترساز تقویت اطلاعات اعتقادی طلبه ها است که بتوانند در جهت اصلاح جامعه قدم بردارند و پاسخگوی شبهاتی باشد که علیه تشیع مطرح می شود.

 

وی به هدف این فراخوان مقاله اشاره و ابراز کرد: این فراخوان مقاله، به منظور تبیین جایگاه و بیان حقانیت شیعه برگزار شده است؛ چرا که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «مجموعه‌هائی که متصدی آموزشند، متصدی تبلیغند، متصدی پرورش افکار و اذهان هستند، باید توجه کنند، نشان دادن آن حقیقتی که در اختیار مذهب امامیه و پیروان اهل‌بیت (ع) هست به مخاطب، مساوق با قبول مخاطب و همراه با تصدیق و پذیرش مخاطب است، حقیقت را باید نشان داد».

 

زمانیان تصریح کرد: مدارس علمیه خواهران مشهد، اهداف والایی را در راستای برگزاری سلسله همایش های تخصصی شیعه شناسی، در نظر گرفته است که اولین گام، برگزاری همایش خیر البریه، همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع)بود و سپس در نمایشگاه قرآن امسال نیز، غرفه های حوزه خواهران با همین رویکرد برپاشد، در حال حاضر نیز این فراخوان مقاله و همزمان با روز عید سعید غدیر، همایش دوم در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: این فراخوان مقاله، با همکاری 10 مدرسه از مدارس علمیه خراسان که شامل حوزه علمیه فاطمه معصومه(س)، فاطمه الزهرای توس(س)، حضرت رقیه(س)، بیت الزهرا(س)، زهرای اطهر(س)، پیروان حضرت زهرا(س). حضرت خدیجه(س). ریحانه الرسول تربت حیدریه، الزهرای چمن آباد خواف و حضرت نرجس تربت جام هستند، صورت گرفته است.

 

زمانیان گفت: پژوهشگران، مقاله های خود را در قالب چهار محور«بررسی تطبیقی نقاط افتراق مبانی نظری اصول اعتقادی شیعه  و مذاهب اهل تسنن»، «بررسی تطبیقی نقاط افتراق در مبانی فقهی از دیدگاه شیعه و مذاهب اهل سنت»، «تناقض های موجود(یا سؤالات شیعه از)وهابیت» و «تأثیر مبانی اعتقادی در زندگی و ارائه راهکار» می توانند ارائه دهند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: محور نخست، شامل موضوعاتی از جمله «دلایل و براهین اثبات توحید»، «ادله و براهین بر رسالت نبی و ضرورت بعثت»، «ادله و براهین در اثبات امام»، «مفهوم و اعتقاد به شفاعت»، «مفهوم و اعتقاد به توسل و زیارت قبور ائمه»،«اعتقاد به رجعت»، «بررسی حدیث ثقلین»، «بررسی حدیث غدیر» و «بررسی و تحلیل حدیث«الحمدلله الذی جعلنا من المتسکمین بویلایه ...»می باشد.

 

وی افزود: در محور سوم بر موضوع هایی همچون «تناقض های موجود(یا سؤالات شیعه از) وهابیت در مسأله خلافت»، «تناقض های موجود(و یا سؤالات شیعه از)وهابیت در مورد صحابه»، «تناقض های موجود(یا سؤالات شیعه از) وهابیت در سنت تاریخی» و «تناقض های موجود(یا سؤالات شیعه از) وهابیت در مباحث فقهی»تأکید شده است.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: علاقه مندان در محور چهارم می توانند مقالات خود را در زمینه «اعتقاد به توحید:تأثیر آن در زندگی فردی، خانوادگی و جامعه از دیدگاه شیعه»، «اعتقاد به رسالت نبی: تأثیر آن در زندگی فردی، خانوادگی و جامعه از دیدگاه شیعه»،« اعتقاد به امامت ائمه؛ تأثیر آن در زندگی فردی، خانوادگی و جامعه از دیدگاه شیعه»،«اعتقاد به عدل الهی؛تأثیر آن در زندگی فردی، خانوادگی و جامعه از دیدگاه شیعه» و «اعتقاد به معاد: تأثیر آن در زندگی فردی، خانوادگی و جامعه از دیدگاه شیعه» ارائه دهند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه عموم علاقه مندان می توانند در این فراخوان شرکت کنند، افزود: این فراخوان، دعوتی است برای تمام اساتید، نخبگان ،طلابی و محققانی که علاقه مند هستند در این حوزه، فعالیت کنند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س)، مهلت ارسال آثار را دهم آبان ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند از بین موضوعات پیشنهادی، موضوعی را جزئی نموده و به بررسی آن بپردازند، مقاله های برتر نیز در قالب کتابچه و بروشورهای به چاپ خواهد رسید.

 

زمانیان به شرایط پذیرش مقالات اشاره کرد و گفت: مقالات، حداقل 15 و حداکثر20 صفحهA4 با خط bNazanin نگاشته شود و به صورت فایل  Wordو pdf به پست الکترونیک s.masoome91@yahoo.com و اصل اثر را به همراه لوح فشرده فایل به دبیرخانه این فراخوان واقع در قاسم آباد، امامیه20، جنب مسجد ولی عصر، مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) ارسال شود./1309/ت302/ب5 

ارسال نظرات