۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۴۹۱۵
امام جمعه داران:

نیاز به ولایت و رهبر مهم‌ترین اصل در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان داران به ضرورت وجود رهبر و امام در جهان تشییع اشاره کرد و گفت: مهم ترین اصل در جامعه اسلامی نیاز به ولایت و رهبر است.
امام جمعه داران

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهر داران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تبریک دهه پر برکت امامت و ولایت، گفت: مهم ترین اصل در جامعه اسلامی نیاز به ولایت و رهبر است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که از طرفی خداوند تبارک و تعالی تأکید می کند:" یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ".

 

امام جمعه جدید شهر داران افزود: خداوند تأکید می کند که "ای پیامبر یک مأموریت بسیار مهمی داری که باید این را انجام دهی که اگر در غیر این صورت باشد هیچ کاری انجام نداده ای" و این مأموریت، تعیین جانشین و معرفی حجت خداست.

 

حجت الاسلام سیاوشی به واقعه ولایت در صحرای غدیر خم اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام(ص) در صحرای غدیر یکی از مهم ترین مأموریت اساسی و الهی خود را انجام دادند.

 

امام جمعه داران تصریح کرد: از یک طرف تأکید خداوند بر نبوت پیامبر(ص) است و این نشان از اهمیت ولایت و حجت خدا دارد و تمام ارزش ها و زحمات بستگی به امر ولایت دارد و از طرفی دیگر این تنها موردی است که پیامبر در واقعه غدیر خم، به این شکل نفرین و دعا می کنند.

 

وی ادامه داد: از تأکیدات خداوند و پیامبر اسلام در روز غدیر این نکته برداشت می شود که مهم ترین و اساسی ترین مسأله در جهان اسلام و تشییع ولایت، امامت و جانشینی امام علی(ع) است.

 

حجت الاسلام سیاوشی با تأکید بر این که اصل و اساس اسلام امامت و ولایت است که باید تحقق پیدا کند، ابراز کرد: متأسفانه در زمان امام علی(ع) مسائلی به وجود آمد و کسانی که دنیا و موقعیت های اجتماعی باد آورده می خواستند اجتماع کردند و جریان سقیفه و ظلم هایی در این میان اتفاق افتاد و مأموریت خدا را حذف کردند.

 

امام جمعه داران در پایان گفت: انشاالله که ما بتوانیم با بهره گیری از پیام این واقعه مهم دریابیم که هر لحظه و هر ثانبه جهان اسلام و تشییع احتیاج به امام، رهبر و ولایت دارد./939/ت302/ب4

ارسال نظرات