۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۲۴۹۵۴
دبیر بنیاد غدیر بابل:

فاصله گرفتن از مفهوم متعالی غدیر عامل مشکلات جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر بنیاد غدیر شهرستان بابل، ولایت فقیه و نظام اسلامی را در راستای ولایت و پیام غدیر عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از پیام غدیر است و به همین دلیل نظام اسلامی امروز مبلغ پیام غدیر در جهان شده است.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عظیم مهدی پور، دبیر بنیاد غدیر شهرستان بابل امروز در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد غدیر شهرستان بابل از سال 71با عنایت مرحوم آیت الله روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در استان شکل گرفت و خدمات ارزشمندی را برای هماهنگی و ترویج فرهنگ غدیر انجام داده است.

 

این استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقلام فرهنگی متنوعی از سوی این بنیاد در شهرستان توزیع شده است، تصریح کرد: توزیع سرودهایی در مدح امیرالمؤمنان(ع) و واقعه غدیر بالغ بر سه هزار عدد، تهیه و توزیع نرم افزار سه زبانه در خصوص شخصیت امیرالمؤمنان(ع) و برگزاری 20 جلسه و نشست تخصصی در خصوص برگزاری با شکوه جشن غدیر در شهرستان از جمله عملکرد های این بنیاد برای امسال است.

 

وی از برگزاری همایش ها و نشست ها متعدد خواهران در شهرستان با حضور شش نفر از اساتید جامعه المصطفی قم خبر داد و افزود: در جهت تبیین فرهنگ ولایت و نشر معارف اسلامی و فضایل امیرالمؤمنان(ع) نشست ها و همایش های مختلفی در شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مهدی پور نقش زنان را در دفاع از ولایت در راستای فرهنگ برجای مانده از حضرت زهرا (س) برشمرد و خاطرنشان کرد: زنان به عنوان طلایه داران تربیت در هر جامعه نقش بی بدیل در انتقال فرهنگی علوی و شیعی و دوستی امیرالمؤمنان(ع) دارند.

 

دبیر بنیاد غدیر شهرستان بابل با تکید بر مفهوم شناسی غدیر گفت: هر فردی سعی کند به اندازه وسع خود بخشی از این خطبه را مطالعه و پیام آن را به دیگران ابلاغ کند.

 

وی با بیان این که باید به متن خطبه غدیر توجه بیشتری شود، گفت: خوب است که خطبه خوانی غدیر به عنوان بخشی از فرهنگ شیعه در مدح امیرالمؤمنان(ع) و جایگاه ولایت و امامت از زبان پیامبر(ص) در مساجد و هیأت ها ترویج پیدا کند.

 

این استاد حوزه علمیه مازندران بر سرمایه گذاری فرهنگی بر مفاهیم خطبه غدیر تاکید کرد و افزود: جادارد که در امر ولایت سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد و خطبه غدیر را مورد مطالعه، تحقیق، تبیین و تفسیر قرار بدهیم.

 

وی ادامه داد: خواندن خطبه غدیریه نباید منحصر به ایام دهه ولایت شود بلکه این خطبه قرائت شده از لسان پیامبر گرامی اسلام(ص)  را نه تنها در محافل و مجالس خصوصی و عمومی در سال بخوانیم و تبلیغ کنیم.

 

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که اگر پیام غدیر به جامعه می رسید امروز شاهد مشکلات عدیده در جهان اسلام نبودیم، خاطرنشان کرد: اگر همه در چتر امامت جمع می شدند وحدت جهان اسلام با نام امیرالمؤمنان(ع) تحقق می یافت و امروز شاهد این تفرقه و ذلت در جهان اسلام نبودیم.

 

وی افزود: سی فضیلت امیرالمؤمنان(ع) در خطبه غدیر از سوی پیامبر گرامی اسلام بیان شده است، گفت: پیامبر گرامی اسلام به دو دلیل کم بودن انسان های باتقوا و زیادی منافقان، نگران عدم اتصال بین نبوت و امامت و سرگردانی جامعه اسلامی بود.

 

دبیر بنیاد غدیر بابل با تقدیر از همکاری برخی نهادها و اصناف برای حمایت از بنیاد غدیر شهرستان بابل تصریح کرد: اقلام تبلیغاتی در قالب بنر و پوستر در هفت طرح متنوع در تیراژ بالا به منظور ایجاد فضاسازی مناسب برای گرامیداشت عید غدیر در شهرستان انجام گرفته است.

 

وی ولایت فقیه و نظام اسلامی را در راستای ولایت و پیام غدیر  عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از پیام غدیر است و به همین دلیل نظام اسلامی امروز مبلغ پیام غدیر در  جهان شده است/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات