۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۲۵۱۸۹
آیت الله مکارم شیرازی:

ولایت حلقه اتصال همه مسلمانان است/ عید غدیر عیدالله الاکبر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از عید غدیر خم به عنوان عیدالله الاکبر یاد کرد و با بیان این که قطعا مراد از مولا در حدیث شریف غدیر، ولایت و سرپرستی جامعه است، گفت: امیدواریم مسأله ولایت علی(ع) حلقه اتصال همه مسلمین جهان باشد و در سایه ولایت آن حضرت بتوانیم با دشمنان اسلام مبارزه کنیم.
نخستين جلسه درس خارج فقه آيت الله مکارم در سال جديد تحصيلي نخستين جلسه درس خارج فقه آيت الله مکارم در سال جديد تحصيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در آستانه عید سعید غدیر خم، در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تبریک این عید فرخنده و بزرگ به عموم مسلمانان و شیعیان جهان،‌ از این عید به عنوان عیدالله الاکبر یاد کرد.

 

وی تاکید کرد: مردم باید به این عید اهمیت فراوانی بدهند، چراکه برکات، آثار و فوائد فوق العاده زیادی دارد، به همین دلیل هر چه بیشتر به این عید مبارک اهمیت بدهیم قطعا برکات بیشتری از سوی خداوند شامل حال ما می شود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که اصل داستان غدیر محل اتفاق شیعه و سنی است، تصریح کردند: گرچه در تفسیر مولی تفاوت هایی بین شیعه و سنی وجود داد اما اینکه چنین داستانی واقع شده محل بحث نیست.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به جمله معروف حضرت رسول(ص) «من کنت مولاه فعلی مولاه؛ اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» یادآورشد: اگر ما قرائن را جمع کنیم تفسیر این جمله آسان است؛ اگر بیان یک دوستی معمولی باشد همه مسلمانان دوست همدیگرند و دیگر نیازی نیست بعد از حجه الوداع مردم را در آن بیابان جمع کنند و خطبه بخوانند و بعد افراد به مولا علی(ع) «بخ بخ لک یا علی» بگویند.



این مرجع تقلید تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در روز غدیر به جمعیت ندا داد مولا و ولی شما کیست؟ حاضران بدون شک و شبهه پاسخ گفتند«خدا مولای ماست و تو هم پیغمبر مایی ما در ولایت تو و تبعیت از تو هیچ عصیانی نداریم» و حضرت رسول(ص) برای پیروان علی دعا و به دشمنان ایشان نفرین کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که قطعا مراد از ولایت سرپرستی و امامت است نه مساله دوستی، تصریح ابراز داشت: امیدواریم مسأله ولایت علی(ع) حلقه اتصال همه مسلمین جهان باشد و در سایه ولایت آن حضرت بتوانیم با دشمنان اسلام مبارزه کنیم و شر آنها را از سرزمین های اسلامی دفع کنیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات