۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۲۵۱۹۹
معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری جشن‌های غدیر در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی/ انجام 400 سخنرانی در تبیین جایگاه ولایت

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری جشن های عید غدیر در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود فردا 400 سخنرانی در تبیین جایگاه ولایت از سوی مبلغان حوزوی انجام شود.
حجت الاسلام مقدم

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تبریک ایام دهه ولایت به ویژه عید سعید غدیر خم، افزود: تمامی مدارس علمیه استان به مناسبت عید غدیر خم آزین بندی و چراغانی شده اند.

 

وی از برگزاری جشن های عید غدیر در مدارس علمیه خبر داد و تصریح کرد: مراسم عمامه گذاری در قالب بر جشن های عید غدیر از جمله برنامه های حوزه علمیه است که در مدارس علمیه سه شهرستان خوی، میاندوآب و ماکو انجام می شود.
 
حجت الاسلام مقدم، تجلیل از 10 نفر از اساتید و همچنین طلاب سادات را از برنامه های جشن های عید غدیر در مدارس علمیه استان برشمرد و افزود: عقد اخوت یکی از اعمال روز غدیر خم است که طلبه ها نیز در مدارس علمیه بر این سیره عمل کرده و بین خود و برادران دینی عقد اخوت جاری می کنند.
 
معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی قرائت زیارت امین الله بعد از نماز جماعت ظهر و عصر، قرائت خطبه غدیر و سخنرانی را از دیگر برنامه های مدارس علمیه استان در روز عید غدیر خم نام برد.
 
حجت الاسلام مقدم گفت: طلبه هایی که موفق به حفظ خطبه غدیر شده اند از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان به عتبات عالیات مشرف می شوند.
 
وی تأکید کرد: البته موضوع آزمون حفظ خطبه غدیر ویژه ایام دهه ولایت نیست و در طول سال از طلابی که اعلام آمادگی کنند از با حضور اساتید آزمون گرفته می شود.
 
معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از پیش بینی 400 سخنرانی از سوی مبلغان، اساتید و طلاب معمم حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: یکصدنفر از اساتید حوزه، نود نفر از مبلغان مستقر و همچنین یکصد نفر از طلاب معمم مشغول تحصیل در حوزه های علمیه فردا با حضور در مناطق مختلف به تبیین واقعه غدیر خم و همچنین جایگاه ولایت می پردازند.
 

وی در ادامه به برنامه های اجرا شده در دهه ولایت اشاره کرد و گفت: در این ایام جلسات اخلاق با موضوعات امام شناسی، ولایت، پاسخگویی به شبهات مسأله ولایت و همچنین تبیین جایگاه ولایت فقیه در مدارس علمیه استان با حضور روحانیون برجسته و اساتید حوزه های علمیه برگزار شد./936/ت302/ب4

ارسال نظرات