۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۲۵۸۳۵
شاعر و مدیحه‎سرای هندوستانی:

عاشورا معنای اصلی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ شاعر و مدیحه سرای هندوستانی با بیان این که امام حسین در روز عاشورا با برای نجات اسلام جان خود فدا کرد، گفت: عاشورا معنای اصلی اسلام است.
همايش بين المللي پير غلامان حسيني در اهواز

کاظم عباس، شاعر و مدیحه سرای هندوستانی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور گسترده مداحان در اجلاسیه پیرغلامان حسینی، اظهارداشت: بسیاری از مردم جهان علاقه دارند که از واقعه عاشورا با خبر شوند.

وی در ادامه با بیان این که 14 سال از عمر خود به مدیحه‎سرایی برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) پرداخته است، افزود: تا کنون توانسته‎ام سه کتاب در مدح امام حسین(ع) و عاشورا به زبان اردو بنویسم.

پیرغلام حسینی در ادامه افزود: به این سبب به ایران آمده‎ام تا از نزدیک با مداحان و پیرغلامان حسینی ایرانی آشنا شوم.

کاظم عباس حضور در این جلسه را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان‎داشت: در این اجلاس با شاعران و مداحان بسیاری آشنا شدهام و اشعاری را آن‎ها به هدیه گرفته‎ام.

شاعر و مدیحه‎سرای هندوستانی در ادامه به پیام اصلی عاشورا اشاره‎کرد و ابرازداشت: امام حسین در روز عاشورا با برای نجات اسلام جان خود فدا کرد.

وی هدف از حضور مداحان در اجلاس را گسترش پیام امام حسین(ع) دانست و تأکیدکرد: عاشورا معنای اصلی اسلام است.

امام حسین امام رأفت و مهربانی‎ها است

پیرغلام حسینی با بیان این که امام حسین(ع) پیام‎آور صلح و ظلم ستیزی است، گفت: امام حسین(ع) تأثیری بسیار عمیق در زندگی شخصی من داشته است.

کاظم عباس در ادامه توسل به اهل بیت(ع) را راه حل بسیاری از مشکلات دانست و اظهارداشت: امام حسین(ع) امام رأفت و مهربانی‎ها است.

شاعر و مدیحه‎سرای هندوستانی با بیان این که خدا را شکر می‎کنم که شیعه اهل بیت(ع) هستم، افزود: من با عشق به امیرمؤمنان علی(ع) زندگی می‎کنم و با آرزوی دیدار حسین(ع) به استقبال مرگ می‎روم.

وی به‎وجود آمدن گروه‎های تکفیری را نتیجه نا آگاهی از واقعیت اسلام و اهل بیت(ع) دانست و تأکیدکرد: همه فعالیت‎های گروه‎های تروریستی تنها در راستای اهداف دشمنان اسلام است.

پیرغلام حسینی در پایان با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ عاشورایی، بیان‎داشت: باید جهانیان را با امام حسین(ع) که واقعیت پیام اسلام  است آشنا کرد./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات